Keuzevakken Erasmus School of Economics

Inside view of the Erasmus University Library

Studenten van buiten de Erasmus School of Economics die keuzevakken aan onze faculteit willen volgen, kunnen kiezen uit bachelor-2 en/of bachelor-3 vakken. Per student kun je maximaal 12 ECTS (credits) als keuzevak volgen. Het is de verantwoordelijkheid van de student om over voldoende voorkennis te beschikken om dit vak te kunnen volgen en hij/zij dient een brief te hebben waarin zijn/haar examencommissie bevestigt dat dit keuzevak in zijn/haar bachelorcurriculum kan worden opgenomen.

Door de vrijstellingen zijn de mogelijkheden voor niet-Nederlandse studenten echter beperkt.
Voor alle studenten (Nederlands en niet-Nederlands) is het niet mogelijk om:

•   Te kiezen voor een bachelor-1 opleiding
  •   Te kiezen vakken die deel uitmaken van de bachelor Fiscale Economie
  •   Te kiezen grote seminars
  •   Te kiezen mastercursussen
  •   Te kiezen masterseminaries

Academisch systeem

Erasmus School of Economics gebruikt blokken als academisch systeem, wat betekent dat het academisch jaar in vijf blokken is verdeeld. Elk blok bestaat uit acht weken. De eerste zeven weken van het blok zijn hoor- en werkcolleges, in week nummer acht vindt het tentamen plaats.

Iedere student dient minimaal één week voor aanvang van het betreffende blok waarin jouw keuzevak wordt aangeboden als keuzevakstudent te zijn ingeschreven bij de Erasmus School of Economics.

BlokStart opDeadline voor inschrijving
Blok 1maandag 4 september 202328 augustus 2023
Blok 2maandag 30 oktober 202323 oktober 2023
Blok 3maandag, 8 januari 202411 december 2023  (vanwege kerst)
Blok 4maandag, 4 maart 202426 februari 2024
Blok 5maandag, 6 mei 202429 april 2024

Het is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de student om zijn/haar inschrijving vóór bovengenoemde deadline(s) te hebben afgerond.

Keuzevakken voor huidige Bachelorstudenten van de Erasmus School of Economics.

Huidige voltijd bachelorstudenten van de Erasmus School of Economics kunnen meer informatie vinden over het kiezen van hun keuzevakken op de website voor bachelorstudenten

Studenten die aan een andere school dan de Erasmus School of Economics studeren, dienen zich via de volgende procedure aan te melden voor keuzevakken:

• Dien je keuzevakkenaanvraag in via onderstaande knop 'Nu solliciteren' hieronder.
  • Na ontvangst van je aanmelding controleert Erasmus School of Economics binnen 5 werkdagen of je de door jou gekozen cursus(sen) mag volgen en of je wel of niet het maximum van 12 ECTS overschrijdt.
  • Wanneer de School jouw verzoek tot inschrijving als keuzestudent goedkeurt, zul je:
    •  ingeschreven zijn voor de cursus in OSIRIS, waarna je  toegang krijgt tot Canvas (cursusmateriaal) en zal de cursus in je rooster worden weergegeven.
    •  ingeschreven zijn voor een onderwijsgroep, die zichtbaar zal worden in je Rooster
    • ingeschreven zijn voor het examen en het hertentamen

• Schrijf je in Studielink in voor het volgende programma: Externe keuzevakken Bachelor ESE (Nederlandstalige optie in Studielink) of Keuzevak bachelor ESE (Engelstalige optie in Studielink)
  • Je ontvangt per e-mail een ERNA-account
  • Log in met je ERNA-account in Osiris Student om je aanmelding voor je keuzevakken in te dienen. Let op: je kunt als keuzevakstudent maximaal 12 studiepunten opnemen
  • Stuur na het indienen van je keuzevakkenaanvraag een kopie van je bewijs betaald collegegeld naar team Inschrijving, Uitschrijving & Bekostiging:

Erasmus Universiteit Rotterdam
Team In- Uitschrijven & Bekostiging (IU&B)
Antwoordnummer 2791
3000VB Rotterdam

• Stuur een pasfoto van jezelf op via de link die je per e-mail ontvangt om een studentenkaart te ontvangen
  • Erasmus School of Economics beoordeelt je aanmelding voor de keuzevakken. Via het e-mailadres van de Erasmus Universiteit wordt u geïnformeerd over de uitkomst van uw aanvraag
  • Als je de gevraagde keuzevakken mag volgen, ben je:
    • Ingeschreven  voor de cursus in OSIRIS, waarna je toegang krijgt tot Canvas (cursusmateriaal) en de cursus in je TimeTable wordt weergegeven
    • Geabonneerd zijn op een onderwijsgroep, deze zie je in je TimeTable.
    • Ingeschreven zijn voor het examen en herexamen