Students-for-Students

Beter onderwijs voor studenten, door studenten

S4S stimuleert en faciliteert projecten van studenten die bijdragen aan de verbetering van de onderwijskwaliteit voor studenten. S4S wordt gefinancierd met geld dat vrijkwam door de afschaffing van de basisbeurs en naar de universiteiten ging met als doel onderwijsverbetering. Door studenten zelf te laten bijdragen aan onderwijsverbetering brengt S4S het geld weer terug bij de studenten.

S4S initiatieven

S4S is met de volgende initiatieven een partnership* aangegaan:

De volgende S4S-initiatieven ontvangen momenteel ondersteuning van ons:

Enkele inspirerende voorbeelden van studenten-voor-studentenprojecten – de zogenoemde “S4S initiatieven” – zijn:

S4S initiatieven zijn extra- of intracurriculaire onderwijsprojecten die voor en door studenten worden georganiseerd. Het doel ervan is om studenten verbreding of verdieping te bieden met kennis of skills die niet aan bod komen in het reguliere studiecurriculum.

*Voor reeds bestaande projecten en S4S initiatieven met voldoende “track record” biedt S4S “partnerships” aan. Denk je dat jouw project hiervoor in aanmerking komt, neem dan contact met ons op.

Ons verhaal

Het S4S Support Platform van de Erasmus Universiteit Rotterdam ontstond vanuit een initiatiefvoorstel van student-Universiteitsraadslid Daniel Sieczkowski, geïnspireerd door Prof. dr. Gert-Jan Kleinrensink die op het Erasmus MC al jaren een vergelijkbaar en zeer succesvol S4S ondersteuningsplatform leidt: het “Genootschap voor Extra-curriculaire Rotterdamse Studentenprojecten (GERS)”.

  • S4S biedt studenten ondersteuning om hun eigen S4S initiatieven op te zetten of om al bestaande S4S initiatieven door te ontwikkelen. Het S4S Support Platform kan de volgende ondersteuning bieden:

    1. Advies (bijvoorbeeld over marketing of organisatie van evenementen)
    2. Praktische ondersteuning in natura (zalen voor evenementen, faciliteiten etc.)
    3. Financiële ondersteuning

  • Je kunt ondersteuning krijgen als je S4S initiatief voldoet aan de volgende criteria:

    1. Het is leerzaam en van voldoende academische kwaliteit;
    2. Het bevat een vorm van “toetsing” van wat de deelnemers hebben geleerd;
    3. Het onderscheidt zich van bestaande initiatieven;
    4. Het komt ten goede aan studenten die geen basisbeurs meer krijgen;
    5. Het is uiteengezet in een duidelijk en realiseerbaar plan van aanpak;
    6. De besteding van de financiële middelen is zinnig en zuinig.

  • Heb je een goed S4S idee waarvoor je ondersteuning wilt? Twijfel je of jouw idee in aanmerking komt? Of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met ons via s4s@eur.nl en we helpen je graag!

Lees meer over de S4S partnerships en initiatieven

  • Turing Students Rotterdam is onderdeel van het grootste netwerk van studenten tech communities in de wereld, die samen werken aan het veranderen van het onderwijssysteem door middel van technologie. Op campus bouwt TSR aan een gemeenschap van tech-leiders voor de toekomst door studenten te inspireren door middel van educatieve evenementen, codeer bootcamps en sociale activiteiten. TSR stelt studenten van alle achtergronden in staat om de nodige hard skills te leren en hun carrière in de technologische wereld te beginnen. Lees meer.

  • Gezien de toenemende belangstelling van het bedrijfsleven en studenten voor next-generation technologieën, werd de Erasmus Tech Community (ETC) opgericht om studenten op de Erasmus Universiteit Rotterdam bewust te maken van deze technologische veranderingen. Technologieën die de wereld gaan veranderen, zoals Blockchain, Artificial Intelligence, IoT en Big Data vormen de kern van onze discussie. Lees meer.

  • Erasmus Centre for Entrepreneurship Students (ECE Students) is de officiële studievereniging voor ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een speciaal project van Europa's leidende startup accelerator; het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE). Bovendien is ECE Students de erkende studievereniging van het Erasmus School of Economics’ (ESE) Master programma: Industrial Dynamics and Strategy. Lees meer.

  • The Research Group analyseert, bekritiseert en reflecteert over wetenschap in een multidisciplinaire setting. Lees meer

  • Education in Transition streeft ernaar het huidige onderwijssysteem te transformeren op een manier die aansluit bij de behoeften van toekomstige generaties. Het is een universiteitsbrede, door studenten geleide organisatie die de vaardigheden van de 21e eeuw, systeemveranderingen en sociale verantwoordelijkheid in alle disciplines en lagen van de universiteit stimuleert. Lees meer

  • De Erasmus Public Speaking Academy biedt studenten de mogelijkheid om gaandeweg meer vertrouwen te krijgen in hun presentatie skills. Onder andere door met kleine groepen te oefenen in een veilige omgeving. Lees meer.

  • Met vermogensbeheer, en financiële markten in het algemeen als pilaren van onze moderne samenleving, richt de Asset Management Study Association (AMSA) zich op deze sectoren dichterbij Erasmus Universiteit te brengen via toegankelijke, online media producten, beschikbaar voor iedere student, van elke faculteit. Lees meer

Ons team

  • Lennon van Laar

    Project manager Students-for-Students

    Lid van de Universiteitsraad en EUR CBE

  • Kyra Marlene Heidemanns 

    Stuurgroeplid Community for Learning and Innovation

  • Andreea Butnaru

    Student-assistent Students-for-Students

  • Dr. Pleunie van den Borne 

    Programmasecretaris Community for Learning and Innovation