The effect of N=N on study performance, motivation and student characteristics

Rob Kickert
Rob concludeert in zijn proefschrift ‘Raising the bar’ dat het stellen van hogere standaarden de studievoortgang, tentamencijfers, zelfregulatie en motivatie van studenten lijkt te verhogen.

Rob Kickert

Vanaf 2011 verhoogde de Erasmus Universiteit Rotterdam bij alle faculteiten de standaarden van het Bindend Studieadvies (BSA), onder de noemer Nominaal is Normaal (N=N). Rob Kickert concludeert in zijn proefschrift ‘Raising the bar’ dat het stellen van hogere standaarden de studievoortgang, tentamencijfers, zelfregulatie en motivatie van studenten lijkt te verhogen. Hij waarschuwt echter ook voor de risico’s van hogere standaarden: wanneer tentamens niet voldoende overeenkomen met leerdoelen zijn de prestaties weliswaar beter, maar wordt er minder geleerd.

Kickert, R. (2020). Raising the Bar: Higher education students’ sensitivity to the assessment policy. [Doctoral Thesis, Erasmus University Rotterdam]. Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR).

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen