Sandra Constantinou Juhasz over hoe het is om lid te zijn van de Universiteitsraad

portrait student member University Council Sandra Constantinou Juhasz
Ik wilde de omstandigheden voor internationale studenten verbeteren, en ik kan met trots zeggen dat die enorm zijn verbeterd in vergelijking met toen ik hier begon te studeren!

Sandra Constantinou Juhasz

Student-lid van de Universiteitsraad (2022-2023)

Sandra Constantinou Juhasz is derdejaars student Internationale Bachelor Psychologie (ESSB) en was student-lid van de Universiteitsraad (UR). Waarom wilde ze deel uitmaken van de UR en wat heeft ze bereikt en geleerd?

Waarom heb je je kandidaat gesteld voor de Universiteitsraad?

"In mijn eerste raadsjaar werd ik gedreven door mijn interesse in politiek en mijn motivatie om ondervertegenwoordigde groepen te vertegenwoordigen. Tegen het einde van mijn termijn had ik de kneepjes van het vak geleerd en had ik het gevoel dat ik, als ik nog een jaar langer de tijd kreeg, effectiever veranderingen kon doorvoeren. En hier ben ik nu, aan het einde van mijn tweede raadstermijn!"

Wat wilde je veranderen toen je begon als raadslid?

"Eerlijk gezegd heel veel. Als 'covid-eerstejaars' zag ik veel kansen in het digitaliseren van het onderwijs. Ook wilde ik de omstandigheden voor internationale studenten verbeteren, en ik kan met trots zeggen dat die massaal zijn verbeterd ten opzichte van toen ik hier met mijn studie begon!"

Hoe is je ervaring tot nu toe?

"Interessant, op zijn zachtst gezegd. Ik heb de complicaties achter de structuur van EUR geleerd, en een enorme hoeveelheid respect gekregen voor de gezichten die de meeste studenten niet zien, maar die onvermoeibaar werken om ervoor te zorgen dat EUR nog steeds overeind staat. Lid zijn van de UR heeft zeker bijgedragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling op manieren die ik niet had voorspeld, waarvoor ik dankbaar ben."