Enactus EUR

Enactus EUR is de enige startup incubator op campus waar je met een team van andere studenten je eigen impact startup kunt managen en winstgevende oplossingen kunt vinden voor ’s werelds grootste problemen. We hebben op dit moment 7 actieve ondernemingen die de grootste maatschappelijke problemen in Rotterdam aanpakken, zowel als 3 comités die de community ondersteunen: marketing, events en de Startup Lab (consultancy). Bij Enactus EUR begrijpen we hoe we een idee kunnen veranderen in een onderneming, welke winstgevend is door de impact die wordt gegenereerd. Ben jij onze volgende founder? Heb jij passie voor maatschappelijke impact? Geloof jij dat verantwoordelijke en duurzame bedrijven de bedrijven van de toekomst zijn? Wij kunnen je helpen met de ondersteuning, sturing, tools, training, netwerk en toegang tot financiering die je als ondernemer nodig hebt. Sluit je aan bij een vereniging van ondernemende studenten die gemotiveerd zijn een verschil te maken, als onderdeel van een wereldwijd netwerk van 1,730 campussen in 36 landen, die jaarlijks impact hebben op de levens van 1.3 miljoen mensen.

Studenten bij Enactus zijn ondernemende en gedreven sociale vernieuwers. In Rotterdam werken wij aan sociale uitdagingen zoals het verminderen van eenzaamheid onder ouderen, het upcyclen van textielafval en de mogelijkheid bieden aan vluchtelingen om een goede start te hebben. Bij Enactus EUR geven we studenten de vrijheid om aan hun eigen sociale onderneming te bouwen en geven we ze de nodige tools om ze te leren hoe ondernemerschap en sociale impact gecombineerd kunnen worden. Naast het starten van je eigen onderneming leer je de basics van lean startup, impact meten en design thinking. Daarnaast, geven we ook ruimte aan (master)studenten met voorkennis op het gebied van ondernemen en impact om onze startups te consulteren als onderdeel van de Startup Lab. Studenten die naast hun studie ervaring willen oplopen in marketing of evenementenmanagement, en die natuurlijk dezelfde missie delen om meer sociale impact in Rotterdam te genereren, kunnen zich thuis voelen in onze marketing of events comités.

S4S geeft ons de mogelijkheid dit curriculum aan alle studenten aan te bieden, zodat iedere ondernemende geest hier op campus de nodige tools heeft om zelf een sociale onderneming te starten. Sluit je bij ons aan als een actief lid en werk aan een van onze sociale ondernemingen of comités, of woon onze workshops of events bij als een passief lid! Als je vragen hebt over ons curriculum, het starten van je eigen onderneming of gewoon een praatje wilt maken, neem dan contact op via onze social media of stuur een email naar contact@enactus-eur.nl.