Een minor aan een andere universiteit

Naast het aanbod van minoren aan de EUR hebben studenten ook de mogelijkheid tot het volgen van een minor aan een andere (Nederlandse of buitenlandse) universiteit.

Je kunt er ook voor kiezen om een minor te volgen aan een andere universiteit. De Erasmus Universiteit heeft een samenwerking op het gebied van de minoren met de universiteiten van Leiden en Delft. In het kader van dit Leiden-Delft-Erasmus (LDE) samenwerkingsverband is het dus ook mogelijk om verbredende LDE-minoren te kiezen bij deze twee andere universiteiten. De inschrijfperiode voor die minoren loopt via OSIRIS en wel van 2 tot en met 11 mei 2023.

Informatie over de inschrijfperiode vind je onder Praktisch informatie

Daarnaast is het voor jou als student Geneeskunde mogelijk om een verdiepende minor te volgen aan het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). De volgende minoren zijn toegankelijk:

Een beschrijving van deze minoren en contactgegevens van de betreffende docenten zijn te vinden op de website van LUMC. De aanmelding voor deze minoren verloopt via e-mail. Geïnteresseerde studenten kunnen zich aanmelden via minor@erasmusmc.nl voor 1 mei 2024. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Minorcommissie via minor@erasmusmc.nl. Let wel: Het aantal gereserveerde plekken bij het LUMC in het kader van deze samenwerking is beperkt.

Naast het volgen van een reguliere minor is het mogelijk om een zelf een minor te samen te stellen bij een buitenlandse of een andere Nederlandse universiteit. Dit heet een buitenreguliere minor. Van dit soort buitenreguliere minoren is geen lijst beschikbaar en je zult zelf op zoek moeten naar een geschikt programma. De eisen en voorwaarden waaraan een buitenreguliere minor moet voldoen staan beschreven bij Praktische Informatie onder het kopje Voorwaarden voor het zelf samenstellen van een minor.

Let op: Omdat er een kans bestaat dat je verzoek voor een buitenreguliere minor wordt afgewezen, is het advies om ook het aanbod van de reguliere minoren te bekijken en je voor de officiële aanmeldingsdeadline voor de reguliere minoren aan te melden. Als je verzoek voor een buitenreguliere minor wél wordt goedgekeurd, dan kun je de reguliere minor afzeggen.

Als je van plan bent om een minor te volgen of samen te stellen aan een andere universiteit, b.v. in het buitenland, dan kun je hiervoor een verzoek indienen bij de Examencommissie van het Erasmus MC. Deze commissie toetst of het onderwijs voldoet aan bovengenoemde eisen. Je kunt je verzoek uiterlijk 15 april 2024 indienen per e-mail bij examencommissie@erasmusmc.nl.

Studenten kunnen voor begeleiding en advies terecht bij Bureau Internationalisering. Ga voor meer informatie naar Studie/Stage in het buitenland op canvas.