Masterclass IT-security en de menselijke factor

Studenten achter laptops in collegezaal

Erasmus School of Accounting & Assurance (ESAA) gaat dit jaar van start met het organiseren van Masterclasses voor RE's. Doel van deze Masterclasses is het informeren over actuele onderwerpen uit het vakgebied IT-Auditing & Advisory en de vernieuwde stof uit het curriculum aanbieden aan alumni. Regelmatig geven alumni bij ons aan dat ze de colleges op de vrijdagen missen, wat betreft kennisvergaring, persoonlijke ontwikkeling en discussie met vakgenoten. Met het organiseren van Masterclasses hopen we aan deze behoefte te voldoen.

Programma

Bij het inrichten van IT-security wordt vaak gedacht aan technologische bedreigingen en technologische maatregelen. Echter, de menselijke factor in security wordt nog (te) vaak over het hoofd gezien. Dit terwijl de mens een grote impact heeft op het slagen én falen van security. Bij het overgrote deel van de security-incidenten speelt menselijk falen een rol en de mens wordt vaak bestempeld als de zwakste schakel in security. In deze masterclass wordt de menselijke factor in IT-security vanuit meerdere invalshoeken belicht.

Meer inhoudelijke informatie over het programma

Praktische informatie

De masterclass wordt op vrijdag 9 november 2018 gegeven van 9.30 – 16.30 uur, locatie Campus Woudestein, Erasmus Universiteit Rotterdam.

Kosten: € 850,- (vrij van BTW), inclusief lunch, consumpties en parkeren.

PE-uren: ESAA is als onderwijsinstelling erkend door de NBA en is daardoor gerechtigd PE-uren toe te kennen aan onderwijsactiviteiten. Deelname aan de Masterclass levert 6 PE-uren op.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de Program Coordinator:

Naam

Drs. Miranda Snel-Gortemaker