Nieuw in April 2020: Compliance & Risk Management

Nieuw in April 2020

Naleving van wet- en regelgeving is een groeiende zorg voor veel organisaties. Overtredingen van wet- en regelgeving leiden tot hoge risico’s, verlies van reputatie, soms torenhoge schikkingen of boetes en verlies van klanten.

Compliance & Risk Management is een nieuwe executive master programma die in april 2020 zal starten binnen ESAA. Het programma is gericht op mensen die een academische- of HBO-vooropleiding hebben en in hun werkkring toe zijn aan een academische/theoretische impuls. Het doel van de opleiding is om het thema Compliance & Risk Management vanuit een breed scala van vakgebieden te belichten, en om daarmee deelnemers op te leiden om dit thema multidisciplinair te beschouwen en toe te passen in de praktijk.

Compliance heeft raakvlakken met verschillende vakgebieden, waaronder interne beheersing, communicatie, Corporate Governance, verschillende domeinen van de rechtswetenschappen, Integriteitsonderzoek en -management, ICT en data-analytics. Dit nieuwe executive programma is daarmee een multidisciplinaire opleiding. Omdat deelnemers vanuit verschillende organisaties komen en ook een verschillende opleidingsachtergrond hebben is het debat tussen studenten en docenten een belangrijk element in de leercurve.

De duur van de opleiding zal tussen de 12 en 15 weken per jaar zijn, waarbij op vrijdagen wordt lesgegeven. De opleiding wordt afgerond door het schrijven van een academische paper die voor een examencommissie wordt verdedigd. Na afronding krijgen deelnemers een diploma van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Naam

Postadres