Saskia Krijger wint Athena Prijs voor stimulering vrouwelijk talent

Saskia Krijger wint Athena Prijs voor stimulering vrouwelijk

‘De olie in de machine’, ‘een persoonlijk coach’: Saskia Krijger, adviseur van de EUR Holding B.V, ontvangt dit jaar de ENVH Athena Prijs, de prijs voor een medewerker die zich uitzonderlijk heeft ingezet voor vrouwelijk talent. De Athena Prijs wordt uitgereikt tijdens de 103e Dies Natalis van de Erasmus Universiteit Rotterdam op dinsdag 8 november 2016. Tijdens de plechtigheid ontvangen de Amerikaanse topwetenschappers Dan Ariely en John Hauser een eredoctoraat.

Op voordracht van een commissie onder leiding van Chief Diversity Officer Hanneke Takkenberg heeft het College van Bestuur besloten de ENVH Athena Prijs aan Saskia Krijger toe te kennen. Volgens de jury heeft Krijger binnen de Erasmus School of Economics, eerst als extern adviseur en later als hoofd P&O/Bestuur en Beleid, altijd gepleit voor de bevordering van diversiteit onder personeel en studenten. “Ze heeft vrouwen op een betrokken wijze gestimuleerd om hun carrière de door hen gewenste richting te geven door voor hen te fungeren als een persoonlijk coach”, zo stelt de jury.
Krijger was een van de initiatiefnemers van het Mature Talent programme, een uniek en innovatief initiatief om meer vrouwen aan te trekken binnen Erasmus School of Economics. Sinds 2015 is ze adviseur bij de EUR Holding en ook daar zet zij zich op een uitzonderlijke manier in voor de positie van vrouwen en divers talent.

De jury waardeert vooral hoe Saskia Krijger vaak onzichtbaar voor anderen een enorme inzet toont bij het creëren van mogelijkheden voor vrouwen en het stimuleren van vrouwen om die mogelijkheden te benutten. “De olie in de machine en een echte vakvrouw”, aldus de jury.

Voor haar werk bij Erasmus School of Economics ontving Saskia Krijger in 2012 al de Desiderius, een onderscheiding van het College van Bestuur voor degenen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de Erasmus Universiteit Rotterdam en/of de samenleving.

Consumentengedrag
Thema van de 103e Dies Natalis is Consumer Behaviour in the Digital Economy. De Amerikaanse wetenschappers John Hauser en Dan Ariely ontvangen een eredoctoraat tijdens de ceremonie. Tijdens de 103e Dies Natalis is de focus gericht op het onderzoeksgebied Marketing van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).

Aanmelden en meer informatie: www.eur.nl/dies.

Over de ENVH Athena Prijs
De Erasmus Universiteit Rotterdam en het Erasmus Netwerk Vrouwelijke Hoogleraren (ENVH) streven naar een evenredige vertegenwoordiging van vrouwelijke medewerkers. Het ENVH heeft daarom de ENVH Athena Prijs in het leven geroepen om aandacht te vragen voor medewerkers die zich uitzonderlijk inzetten voor vrouwelijk talent en daarmee een voorbeeld zijn voor collega’s. Vorig jaar won prof.dr. Maria Grever de eerste Athena Prijs. Meer over de prijs hier.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl