
Waarom dit onderzoek?
Jongeren maken uitgebreid gebruik van digitale media technologieën. Dit biedt een unieke kans om kunstmatige intelligentie (AI) in te zetten om jonge mediagebruikers slim, gezond en gelukkig te maken.
Wat levert het onderzoek op?
Ons onderzoek bekijkt hoe kunstmatige intelligentie in te zetten is op rijke en gevarieerde datasets om de complexiteit van communicatie te begrijpen en daarbij ook menselijk gedrag te voorspellen. Tegelijkertijd streven we ernaar om digitale interventies te ontwikkelen die gedreven worden door kunstmatige intelligentie. Deze interventies kunnen jonge mediagebruikers helpen in het behalen van een levensstijl en omgeving die gezond en duurzaam is.
- Michel Klein (Vrije Universiteit Amsterdam)
- Mai Chin A Paw (Amsterdam UMC)
- Wessel Kraaij (Universiteit Leiden)
- Erasmus Initiative Augmented Humanity With AI (AHWAI)
- Erasmus Centre for Data Analytics (ECDA)
- New Momentum
- ErasmusMC
- Behavioural Science Institute