CLI-Educational Research Lunch | Motiverende mindsets in het hoger onderwijs

donderdag 12 mei 2022, 12:00 - 13:00
Voeg toe aan agenda
Goalsetting

PhD kandidaat Job Hudig doet onderzoek naar het studiesucces en welzijn van studenten in het hoger onderwijs. Om verschillen tussen studenten hierin beter te begrijpen, heeft hij het motiverende mindset model (MMM) ontwikkeld.

Tijdens de presentatie deelt hij zijn bevindingen rondom dit nieuwe perspectief op studiemotivatie. Daarnaast onderzoekt Job de goal-setting interventie. Dit is een interventie die studenten aan het begin van het eerste jaar laat reflecteren op persoonlijke levensdoelen. Meerdere studies hebben aangetoond dat de interventie het studiesucces verbeterd. Hoe dat effect werkt is echter nog niet empirisch aangetoond. Tijdens de presentatie deelt Job zijn bevindingen over wat de rol zou kunnen zijn van het MMM in het effect van de interventie.