Communicating sustainability in an intercultural context: Een onderwijsinnovatie project

Universitair Docent
donderdag 26 sep 2019, 10:00 - 12:00
Gesproken taal
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda

Hoe kunnen we bijdragen aan duurzaamheid door middel van onderwijsinnovatie? Misschien is hiervoor co-creatie tussen docenten en studenten nodig.

Het Honours vak genaamd “Communicating sustainability in an intercultural context” dient precies dat doel. Dit vak heeft sinds de start 85 studenten vanuit de hele universiteit weten te trekken. In het drie maanden durende honours vak kregen studenten de mogelijkheid om hands-on vergelijkend onderzoek te doen. Uit de evaluatie blijkt dat studenten het vak waarderen vanwege de duidelijke maatschappelijke relevantie en het adresseren van een wereldwijd probleem zoals duurzaamheid met een lokale oplossing.

Tijdens deze sessie zal Dr. Yijing Wang met jullie delen hoe het honours vak is ontwikkeld, waarom het zo hoog wordt gewaardeerd door de EUR studenten en welke uitdagingen je kan tegenkomen wanneer je een onderwijsinnovatie project op het gebied van duurzaamheid ontwikkelt.

Deze sessie is bedoeld voor EUR docenten en geïnteresseerde ondersteunende staff. De voertaal is Engels. Je meldt je aan door een gratis ticket te reserveren in onze ticketshop!

• CLI Sustainability Month

In de maand september worden er in het Education Lab verschillende bijeenkomsten georganiseerd rondom het thema duurzaamheid. Bekijk onze eventkalender voor het overzicht. Je herkent de sessies aan het duurzaamheidslogo in de afbeelding.