The Economics of Doing Good

Gesproken taal

Arminius Rotterdam

Klik Hier Voor Tickets! Voeg toe aan agenda

Hoe kun jij de wereld het beste iets beter maken? De snelgroeiende beweging van ‘effectief altruïsme’ onderzoekt hoe jij het meest effectief ‘goed’ kunt doen. Aan welke organisatie kun je het beste geld geven? Waar kun jij, met jouw talenten en interesses, het beste je tijd aan besteden? In welke baan draag je het meeste bij aan een betere wereld? Rutger Bregman schreef een artikel over effectief altruïsme. Tijdens deze avond gaat hij in gesprek met filosoof Lisa Herzog, econoom Robert Dur en James Herbert, expert effectief altruïsme.

• Rutger Bregman is historicus en auteur van meerdere bestsellers. Hij brak wereldwijd door met Gratis geld voor iedereen en De meeste mensen deugen.
  • Lisa Herzog is hoogleraar Politieke Filosofie aan de Rijksuniversiteit Groningen en decaan van de Faculteit Wijsbegeerte.
  • Robert Dur is hoogleraar Economie bij de Erasmus School of Economics. Hij is voorzitter van de economenvereniging KVS
  • James Herbert werkte als financieel consultant voor stedelijke sociaaleconomische ontwikkelingsprojecten en -programma’s in heel Europa. Momenteel is hij directeur van Effectief Altruïsme Nederland

Gespreksleiding: Andrew Makkinga.

Deze avond is georganiseerd door debatpodium Arminius, Studium Generale Erasmus Universiteit, economenvereniging KVS, Effectief Altruïsme Nederland, Huub Brouwer, PISE Rotterdam en het Nederlands Gesprek Centrum.

Er is een beperkt aantal gratis kaarten voor studenten, vooraf reserveren is hiervoor verplicht. Neem je collegekaart mee voor controle aan de deur.

Datum: 2 Maart 2023
Tijd: 20.00-22.30
Locatie: Arminius Rotterdam
Toegang: Beperkt aantal gratis studententickets. Overige Tickets: 20,00 euro (15,00 Students en Rotterdampas)

Georganiseerd door debatpodium Arminius, Studium Generale Erasmus Universiteit, economenvereniging KVS, Effectief Altruïsme Nederland, Huub Brouwer, PISE Rotterdam en het Nederlands Gesprek Centrum.