Het effect van N=N | CLI Educational Research Lunch

donderdag 19 nov 2020, 12:00 - 13:00
Voeg toe aan agenda
Rob Kickert

Rob Kickert onderzoekt of studenten op uiteenlopende opleidingen onder N=N (Nominaal is Normaal) verschillen ten opzichte van studenten onder het oude, traditionele toetsingssysteem.

Allereerst kunnen dit verschillen zijn in studieprestaties, zowel wat betreft de voortgang als qua behaalde cijfers. Daarnaast onderzoekt Kickert wat de verschillen zijn in motivatie en studeergedrag, om zodoende te doorgronden wat een wijziging van toetsingssysteem met de studenten doet. De belangrijkste vraag is daarbij of N=N studenten motiveert om harder en beter te studeren. Deze resultaten kunnen bijdragen aan het ontwikkelen van leer- en toetsomgevingen die studenten optimaal in staat stellen om hun potentieel te tonen.

De volgende CLI Research Lunches zijn gepland op:

28 januari, 25 maart, 27 mei en 15 juli 2021