Studenten Ondersteunen voor een Vliegende Start in het Hoger Onderwijs | CLI Educational Research Lunch

Spreker
Sanne van Herpen
dinsdag 12 nov 2019, 12:00 - 13:00
Lezing
Ruimte
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda
Sanne van Herpen

Hoe ervaren studenten de overgang naar de universiteit? Welk type ondersteuning kan effectief zijn? Sanne van Herpen vertelt hierover tijdens deze lunchbijeenkomst.

Het studiesucces van studenten is gemiddeld gezien het laagst in het eerste jaar van het hoger onderwijs. Gezien dit feit is het belangrijk om systematisch inzicht te hebben in hoe studenten de overgang naar de universiteit ervaren en welk type ondersteuning effectief kan zijn.

Dr. Sanne van Herpen onderzocht in haar proefschrift (2019) de overgang van het voortgezet onderwijs naar de universiteit met behulp van een kwalitatief, kwantitatief en quasi-experimenteel onderzoeksdesign. Tijdens de meeting zal Sanne haar bevindingen toelichten en is er ruimte voor discussie over de implicaties hiervan voor toekomstig onderzoek en de onderwijspraktijk aan de EUR.

Deze lunch is bedoeld voor EUR studenten, docenten en geïnteresseerde ondersteunende staf. Je meldt je aan door een gratis ticket te reserveren in onze ticket shop.