Inleveren en verlengen

Lever aan het eind van de leentermijn uw boek weer in of verleng de leentermijn.

Inleveren geleende boeken

Boeken levert u in via de inleverautomaat in de UB. Deze staat op West 0 naast de informatiebalie. Ook in het Polak-gebouw kunt u boeken inleveren; bij de ingang staat een boekenbus. Bij de ISS-bibliotheek staat de inleverautomaat naast de Library Services Desk.

Een boek wordt na inlevering zo snel mogelijk van uw EUR-collegekaart of lenerspas gehaald.

Leentermijn verlengen en rappelkosten

De leentermijn van een boek is vier wekenNa vier weken wordt de leentermijn automatisch verlengd. Dit gebeurt tot drie keer. Brengt u een boek niet op tijd terug, dan krijgt u na de vervaldatum een herinnering (rappel) en na een week een tweede herinnering. Daarna volgt een rekening voor vervanging van het boek. Bekijk de rappelkosten bij Tarieven.

Verlengen is niet mogelijk wanneer:

  • het boek is gereserveerd door een andere lener;
  • u kosten op uw naam heeft staan.

Is een boek door een andere lener gereserveerd, lever het dan in voor de vervaldatum.

U kunt de leentermijn zelf verlengen via My Account (of Mijn account) in sEURch. Dit werkt als volgt:

  • Klik in sEURch op de knop Sign in (of Inloggen) rechtsboven in het scherm;
  • EUR-medewerker of student? Kies voor: Login with ERNA account;
  • Andere lener? Kies voor: Users without ERNA account: login with library account;
  • Vul uw gegevens in;
  • Sign in (of Inloggen) verandert in een knop met uw initialen;
  • Kies hier voor My account (of Mijn account);
  • Bij het tabblad Checkouts (of Uitleningen) ziet u een overzicht met de boeken die u heeft geleend;
  • Hier kunt u per boek met de knop Renew (of Verlengen) de leentermijn van uw boek(en) verlengen;
  • Let u er op dat de Due Date (of Vervaldatum) verandert? 

U kunt de leentermijn van uw boeken ook door de bibliotheek laten verlengen via het online formulier van de UB of de ISS-bibliotheekU ontvangt per mail zo spoedig mogelijk een antwoord op uw verzoek.

 

Let op

  • U bent als lener zelf verantwoordelijk voor het op tijd inleveren van boeken of het verlengen van de uitleentermijn.
  • Ook bent u zelf verantwoordelijk voor de goede ontvangst van aan u gerichte e-mail of post. Het niet (tijdig) ontvangen van e-mail of post door een adreswijziging, een volle e-mailbox enzovoorts zijn voor de bibliotheek geen geldige argumenten om daardoor ontstane kosten kwijt te schelden.
  • Heeft u kosten op uw naam staan, dan wordt uw pas geblokkeerd.
  • Bent u een boek kwijt of verloren, meldt dit dan zo snel mogelijk bij de betreffende bibliotheek.
  • Verschilt u met de bibliotheek van mening over of u een boek wel of niet (op tijd) heeft ingeleverd, dan is de administratie van de bibliotheek bepalend, tenzij u een bewijs van terugontvangst heeft.

Zelf de leentermijn verlengen

naar uw Library Account