Ask me and I will learn? Effects of quizzes on student learning and self-regulated learning when studying instructional videos

CLI Fellowship van Margot van Wermeskerken
Margot van Wermeskerken

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Margot van Wermeskerken (Erasmus MC) over de effecten van quizzen op het leren van studenten en op zelfregulerend leren bij het bestuderen van instructievideo's.

Het is aangetoond dat de combinatie van traditioneel face-to-face (F2F) leren en web gebaseerd leren zeer effectief is - tenminste als studenten goed voorbereid naar F2F-vergaderingen komen. Dit is echter niet altijd het geval, vooral omdat studenten hun eigen leren vaak overschatten bij het bestuderen van instructievideo's. Als gevolg hiervan stoppen studenten voortijdig met leren, wat de effectiviteit van de daaropvolgende F2F-vergaderingen beïnvloedt. Het huidige project onderzoekt of het integreren van quizzen met instructievideo's het leren van deze video's bevordert, de zelfregulatie van studenten verbetert en het leergedrag van studenten beïnvloedt. De bevindingen dragen bij aan de ontwikkeling van ontwerprichtlijnen voor de implementatie van instructievideo in het onderwijs.

Onderzoeker
dr. Margot van Wermeskerken