Capturing and realising the benefits of diversity at Erasmus University

CLI Fellowship van Max Coveney

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Max Coveney (ESE) over de voordelen van diversiteit aan de Erasmus Universiteit.

De Erasmus Universiteit biedt onderdak aan studenten uit verschillende culturen, nationaliteiten en achtergronden. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat blootstelling aan dergelijke diversiteit educatieve voordelen heeft voor alle studenten. Het doel van dit project is ervoor te zorgen dat de Erasmus Universiteit de voordelen van haar diverse studenten ten volle realiseert. Concreet houdt dit project in dat studenten worden aangemoedigd om interactie te hebben met verschillende achtergronden als onderdeel van hun vakken en om de impact van deze interacties op latere attitudes en gedrag te bestuderen.

Opbrengst

1. De presentatie die Max Coveney gaf tijdens een CLI Research Lunch op 7 Maart 2022.
  2. De uitkomsten van het onderzoek 'Gender and Performance in Teams: Evidence From Students'.
Onderzoeker
Max Coveney is een Assistant Professor bij Erasmus School of Economics. Zijn onderzoek richt zich op onderwijs en gezondheid, en vooral op het belang van peers binnen deze domeinen.