‘Make it happen trip’ voor ambitieuze studenten

Make it happen trip’ voor ambitieuze studenten

Inspirerende sessies, gesprekken met wetenschappers en bestuurders en een toer door Rotterdam en de haven: drie buitenlandse studiekiezers arriveren op zaterdag 19 maart 2016 voor hun 'Make it happen trip'. Zij wonnen deze speciale reis door op de 'Wall of ambition' van de Erasmus Universiteit Rotterdam hun persoonlijke ambitie achter te laten. Gedurende zes dagen maken de studenten kennis met de universiteit, de stad en de haven.

De Erasmus Universiteit Rotterdam richtte vorig jaar de online 'Wall of ambition' in, passend bij de nieuwe slogan van de universiteit: 'Make it happen'. Internationale studiekiezers konden hier hun persoonlijke ambitie achterlaten. De inzenders van de meest inspirerende ambities zijn door een jury beloond met een all-inclusive, op maat gemaakte 'Make it happen trip'.

Op zaterdag 19 maart 2016 arriveren Rheza Gandi Bawono Gandi (Indonesië), George Deligiannis (Griekenland) en Amna Khalid Abdelrahman Babiker (Soedan, foto rechts) in Rotterdam voor een zesdaagse kennismaking met de stad, de universiteit en de haven. Rheza wil de beste kankertherapie ontdekken, om deze vervolgens toe te passen in zijn thuisland Indonesië. De ambitie van George is de wijze waarop mensen en landen denken over groei en innovatie te veranderen. Amna ten slotte wil de gezondheidzorg in Soedan op zo’n manier opzetten dat deze voor iedereen toegankelijk is. Doel van de Make it happen trip is om de drie studenten na een onvergetelijke ervaring in Rotterdam weer geïnspireerd te laten vertrekken.

Sessies en gesprekken
Tijdens de Make it happen trip ontdekken Rheza, George en Amna hoe de universiteit, de stad en de haven kunnen bijdragen aan het waarmaken van hun ambitie. Ze volgen alledrie een presentatietraining, spreken met rector magnificus prof.dr. Huibert Pols en krijgen een uitgebreide toer over de campus. Daarnaast spreekt Rheza (foto links) bijvoorbeeld met dr. Jan Nouwen (Program Director van de researchmaster Infection and Immunity van het Erasmus MC) en Maarten Frens (dean Erasmus University College).

George (foto hieronder) volgt onder meer een college Econometrie en een seminar Entrepreneurship and Organisation. Daarnaast spreekt hij met prof.dr. Henk Volberda, gerenommeerd wetenschapper op het vlak van Innovaties en strategisch management. De stad en de haven staan natuurlijk ook op het programma, met onder meer een stadswandeling en een bezoek aan Futureland.

Over Make it happen
Sinds december 2014 profileren Gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en Rotterdam Partners zich gezamenlijk met de gedeelde slogan ‘Make it happen’.

De leus weerspiegelt de typisch Rotterdamse mentaliteit en laat zien waar stad, haven en inwoners voor staan: pionieren, grenzen verleggen en no-nonsense. De Rotterdamse mentaliteit van ambitie bindt stad, haven en universiteit. Met de merkalliantie zetten de vier partners samen Rotterdam in binnen- en buitenland nog sterker op de kaart.

Meer over Make it happen (video).

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 E press@eur.nl