Nieuwe trial biedt toegang tot Policy Commons

De Universiteitsbibliotheek biedt tot en met 30 april opnieuw toegang tot Policy Commons. Policy Commons is een one-stop platform voor onderzoek van 's werelds toonaangevende beleidsexperts, onpartijdige denktanks, IGO's en NGO's. Sinds onze vorige trial zijn er nieuwe opties aan Policy Commons toegevoegd.

Hoewel beleid elk aspect van ons leven raakt, worden de meeste beleidspublicaties gepubliceerd als 'grijze literatuur' en kunnen deze moeilijk te vinden zijn. Policy Commons verzamelt rapporten, blogposts, werkdocumenten, artikelen, datasets en meer van duizenden beleidsorganisaties van over de hele wereld. Het brengt deze publicaties bijeen op een makkelijk te gebruiken platform. Dit omvat publicaties van meer dan 350 gestopte denktanks, en exclusieve historische inhoud die teruggaat tot 1920. Zo is het essay van Poetin over de historische eenheid tussen Oekraïners en Russen niet langer toegankelijk via de website van het Kremlin, maar kun je de tekst nog steeds vinden op Policy Commons.

Naast het verkennen van de grootste verzameling beleidsinhoud die ooit op één plek is verzameld, kan je Policy Commons ook gebruiken om de ​gids met 16.600 beleidsorganisaties door te nemen. De nieuwste optie van dit platform zijn lijsten: je kunt lijsten maken van publicaties of organisaties, in een privélijst of deze delen met anderen.

Laat het ons weten als je vindt dat de Universiteitsbibliotheek ook na april 2022 toegang moet verlenen tot Policy Commons.