Open Dag voor ouders van studiekiezers

Op dinsdag 13 januari 2015 organiseert de Erasmus Universiteit Rotterdam de Open Dag Ouders, een uitsluitend op ouders gerichte voorlichtingsavond waar ouders van studiekiezers geïnformeerd worden over de laatste ontwikkelingen in het hoger onderwijs.

Adviesrol tijdens studiekeuzeproces
Scholieren regelen als jongvolwassenen tegenwoordig veelal hun eigen zaken. Tegelijkertijd blijkt uit onderzoek dat een steeds grotere groep ouders zich vaker en intensiever bezighoudt met de studiekeuze van hun kind. De helft van de eerstejaarsstudenten op de Erasmus Universiteit Rotterdam namen het advies van hun ouders in acht, die daarmee verreweg de belangrijkste studiekeuzeadviseurs zijn.

Veranderingen in de studiefinanciering
Ook is voor ouders van aankomend studenten de financiering van de studie en de studietijd relevant. Met het verdwijnen van de basisbeurs verandert er in de komende jaren veel. In een uitgebreide voorlichtingspresentatie informeren medewerkers van de Erasmus Universiteit ouders over de studiefinanciering, het leenstelsel en overige kosten, zoals bijvoorbeeld kamerhuur.

Gevarieerd informatief programma
Op de Open Dag Ouders kunnen ouders presentaties bijwonen over o.a.:
studeren aan de universiteit

• het studiekeuzeproces
  • studiefinanciering
  • bachelor-masterstructuur, decentrale selectie en bindend studieadvies
  • probleemgestuurd onderwijs (PGO)

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl