Welke vaardigheden zijn nodig om de Sustainable Development Goals (SDGs) te behalen?

Spreker
dinsdag 17 sep 2019, 10:00 - 12:00
Gesproken taal
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda

In deze interactieve workshop gaat Prof. van Tulder (auteur van verschillende boeken op het gebied van duurzame ontwikkeling, maar ook van een toonaangevend leerboek over vaardigheden – Skill Sheets) met jou aan de slag om de volgende doelen te bereiken:

Het ontwikkelen van relevante ‘21st Century Skills’ En deze betekenisvol maken door ze te linken aan de meest uitdagende agenda van het moment – het behalen van de Sustainable Development Goals in 2030.

De benodigde onderzoek en onderwijsinnovaties zullen worden geïllustreerd aan de hand van een aantal initiatieven die al gerealiseerd zijn op de EUR campus: (1) een veranderd RSM motto (gelinkt aan de SDG agenda), (2) onderwijsactiviteiten rondom de SDGs (wat heeft geleid tot een verbeterd bachelor programma met daarin bijvoorbeeld een geïntegreerd vaardighedenprogramma ter ondersteuning van de SDGs), (3) een innovatief masterprogramma (georganiseerd door de Business-Society Management afdeling, welke de grootste capaciteitsgroep in de wereld is op dit onderwerp), (4) het zogenaamde SDG-professional initiatief (samen met maatschappelijke betrokkenen een markt creëren voor studenten en professionals). De workshop zal naar de verschillende vaardigheden kijken die nodig zijn om de SDG agenda te realiseren en welke onderwijsinnovatie nodig is om deze ambitie verder te versterken.

Deze sessie is bedoeld voor EUR studenten, docenten en geïnteresseerde ondersteunende staff. De voertaal is Engels. Je meldt je aan door een gratis ticket te reserveren in onze ticket shop!

• CLI Sustainability Month

In de maand september worden er in het Education Lab verschillende bijeenkomsten georganiseerd rondom het thema duurzaamheid. Bekijk onze eventkalender voor het overzicht. Je herkent de sessies aan het duurzaamheidslogo in de afbeelding.