Designing, teaching, and testing a novel interuniversity course on the ‘data science life cycle’ to enable interdisciplinary, collaborative research on healthcare projects

CLI Fellowship van Samare Huls & Frederick Thielen

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Samare Huls & Frederick Thielen (ESHPM) over het ontwerpen, onderwijzen en testen van een nieuwe interuniversitaire cursus over de 'data science life cycle' om interdisciplinair, collaboratief onderzoek naar gezondheidszorgprojecten mogelijk te maken.

Ondanks het belang van gegevenswetenschap in de gezondheidszorg neemt de kloof tussen commercieel en academisch onderzoek op dit gebied toe. In onze huidige onderwijsprogramma's worden afzonderlijke aspecten van de zogenaamde "gegevenslevenscyclus" afzonderlijk onderwezen, maar niet als geheel.

In overeenstemming met de EUR-strategie 2024 om toekomstgericht onderwijs te garanderen, onderzoekt deze beurs de creatie van een nieuwe, interactieve, interdisciplinaire, interuniversitaire cursus om studenten en academische professionals te leren gegevens uit verschillende bronnen om te zetten in begrijpelijke en bruikbare kennis in de gezondheidszorg. De cursus wordt een masterclass voor masterstudenten, promovendi en academische professionals die geïnteresseerd zijn in het verbeteren van projectsamenwerking op het gebied van gezondheidszorgonderzoek met behulp van geavanceerde instrumenten en technieken.

Onderzoeker