Learning 21st-century skills requires 21st-century teaching: Advancing a horizontal learning into the skills curriculum at EUC

CLI Fellowship van Gera Noordzij

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Gera Noordzij (EUC) over het bevorderen van horizontaal leren in het vaardighedencurriculum op EUC.

Snel veranderende samenlevingen en eisen op de arbeidsmarkt vereisen overdraagbare, zachte vaardigheden van studenten ( 21ste-eeuwse vaardigheden). Onderwijs speelt een cruciale rol bij het ontwikkelen van de kennis, vaardigheden, attitudes en waarden die studenten in staat stellen bij te dragen aan een inclusieve en duurzame toekomst. Wij streven ernaar om onze studenten de noodzakelijke 21e-eeuwse of zachte vaardigheden aan te leren voor een langdurige retentie. Hiermee wordt professionele ontwikkeling bevorderd. Dit zal gedaan worden middels de vaardigheidsvakken stapsgewijs aan elkaar te koppelen en ze tegelijkertijd te integreren in een gezamenlijk basisproject.

Presentatie tijdens Fellows Connect

Op 21 september 2022 presenteerde Gera de horizontale, vaardighedenlijn van EUC voor eerstejaarsstudenten. De skillslijn biedt een interdisciplinaire, integratieve, relevante en samenhangende set tools die direct toepasbaar zijn in parallelle en vervolgvakken en de capstone (bachelorscriptie) en die een leven lang waardevol zijn.

Tijdens de presentatie deelde Gera haar ervaringen met collega's van de EUR die geïnteresseerd zijn in, of al werken aan de implementatie van vaardigheidstrajecten in hun programma's. Ze richtte zich op de geleerde lessen - niet alleen wat er goed ging, maar ook de belangrijke valkuilen en tegenslagen waarmee EUC te maken kreeg tijdens de implementatie van het vaardigheidstraject. Ze richtte zich op wat gedaan had kunnen worden om dergelijke tegenslagen in andere programma's te voorkomen, en legde uit hoe het EUC werkt aan verdere verbetering van de uitvoering ervan.

Onderzoeker
Dr. Gera Noordzij is hoofd van de afdeling Sociale Wetenschappen van Erasmus University College (EUC). Zij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het onderwijs aan het EUC. Voordat ze bij EUC begon, werkte ze op de afdeling Psychologie van de Erasmus Universiteit. Ze doet onderzoek naar motivatie en zelfregulering, geestelijke gezondheid, onderwijs en ongelijkheid.