Ook in studiejaar 2021-2022 verlaging van de BSA-norm

Campus Woudestein
A few student studying on a table.

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) heeft besloten om ook dit jaar de BSA-norm te verlagen. Dit betekent dat eerstejaars bachelorstudenten minder studiepunten hoeven te halen. Dit sluit aan bij de landelijke verlaging van de BSA-norm met een bandbreedte van 10-15%.

In het studiejaar 2021-2022 hebben we wederom te maken met beperkende maatregelen door de coronacrisis. Voor de meeste eerstejaarsstudenten betekent de verlaging van de norm dat zij één groot vak minder hoeven af te ronden om door te kunnen stromen naar het volgende studiejaar.

Verlaging

Voor studenten van de EUR komt dat neer op een BSA-norm tussen de 54 en 51 EC, afhankelijk van de opbouw van de verschillende opleidingsprogramma’s. Voor de bacheloropleiding Geneeskunde en de deeltijdopleidingen van Erasmus School of Law geldt dat zij op een ander aantal EC uitkomen. Je wordt door je opleiding of faculteit verder geïnformeerd.

Deze maatregel is van toepassing op studenten die in het studiejaar 2021-2022 zijn gestart met de opleiding. De niet behaalde programmaonderdelen dienen in een later stadium alsnog te worden behaald.

Welzijn tijdens de coronacrisis.

Als universiteit blijven we ons maximaal inspannen om de studenten te helpen bij problemen die ze nu ondervinden als gevolg van de coronamaatregelen en blijven we inzetten op programma’s die studenten steunen en uitdagen om talenten en persoonlijke groei volledig te ontwikkelen. Ook wordt de EUR Monitor Studentenwelzijn jaarlijks herhaald.

Lees het volledige bericht over de verlaagde BSA-norm op de website van Universiteiten van Nederland (UNL).