Twee ministers van Buitenlandse Zaken bezoeken Erasmus Universiteit

Twee ministers van Buitenlandse Zaken bezoeken Erasmus

Jean-Marc Ayrault, de Franse minister van Buitenlandse Zaken, bezoekt op maandag 21 november 2016 de Erasmus Universiteit Rotterdam samen met zijn ambtgenoot Bert Koenders. In het Erasmus Paviljoen praten zij met studenten over de toekomst van de Europese Unie. Dit in het licht van Brexit, de vluchtelingencrisis en de spanning aan de buitengrenzen van de EU.

Op maandag 21 november brengt Jean-Marc Ayrault, de Franse minister van Buitenlandse Zaken, een bezoek aan Nederland, begeleid door zijn Nederlandse collega Bert Koenders. Onderdeel van dat bezoek is een interactieve sessie met zo’n 215 studenten van de Erasmus Universiteit.

Discussie
Onder leiding van prof.dr. Fabian Amtenbrink (Erasmus School of Law) discussiëren in het Erasmus Paviljoen de studenten met de twee ministers over de toekomst van de EU. Wat betekent de Brexit voor Europa? Hoe gaan we om met de toenemende instabiliteit aan de buitengrenzen van de EU? En hoe moet Europa reageren op migratiestromen en andere globale ontwikkelingen?

Jean-Marc Ayrault en Bert Koenders verzorgen tijdens de sessie eerst een introductie, waarna er wordt gedebatteerd. Studenten konden vooraf een vraag insturen.

Bert Koenders
Jean-Marc Ayrault

Voor meer informatie: Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl