Wil jij bijdragen aan innovaties binnen het onderwijs van de universiteit? Join the Innovation Jam!

Students working in the Education Lab

Als student volg je een vast leertraject aan de Erasmus Universiteit, net als studenten die jou voor zijn gegaan en studenten die na jou komen. Echter leven we midden in een veranderende maatschappij, denk maar aan digitalisering en opkomende technologieën zoals Artificiële Intelligentie. Dat betekent dat je als universiteit moet innoveren om nu en in de toekomst relevant te blijven.

Veel vragen gaan daarbij door ons hoofd. Zijn er flexibelere manieren om online en offline onderwijs in evenwicht te brengen om van het beste van beide werelden te kunnen profiteren? Moeten we de Metaverse verkennen voor nieuwe onderwijsalternatieven, Mixed Reality-media of misschien game-onderwijs toepassen? En hoe zien de banen van de toekomst eruit? Hoe kunnen we het onderwijs organiseren voor die banen van de toekomst? Vraagstukken waarbij iedereen zijn eigen ideeën of verwachtingen heeft. Jij vast ook! Wat het ook voor jou is, wij willen jouw versie van de toekomst van het onderwijs zien.

Daarom organiseert de Community for Learning & Innovation, 19 en 20 mei een Innovation Jam op de universiteit.

Samen met andere studenten duik je in één van de drie onderstaande uitdagingen. Het is mogelijk om bij inschrijving een voorkeur aan te geven.

1. 1. Academische integriteit
  2. 2. Banen van de toekomst
  3. 3. Studenten ervaringen

In teamverband ga je tijdens de jam werken aan een voorstel waarin je de universiteit van advies voorziet, die bijdraagt aan het oplossen van een uitdaging. Vervolgens krijg je de kans om je voorstel te presenteren aan gerenommeerde spelers op de EUR en je krijgt de kans om je voorstel te laten uitgroeien tot je eigen ondernemerschap.

Het komt niet vaak voor dat studenten de mogelijkheid krijgen om mee te denken over het onderwijs van de toekomst, maar dit evenement brengt daar verandering in. Dus mis het niet en schrijf je in!