Presentatiebingo

Illustration of a teaching session
Studenten bedenken na afloop van een uitleg wat de belangrijkste termen uit jouw verhaal waren en schrijven die op een lege bingokaart. Jij vertelt aan het einde van het college een samenvattend verhaal waarin de belangrijkste onderdelen worden besproken. Wie van de studenten heeft het eerste bingo?
Doel van de activiteit
Reflecteren
Wanneer
Na het lesmoment
Waar
Hybride | Offline | Online
Tijdsduur
< 10 minuten
Groepsgrootte
Small | Medium | Large
Materialen

Bingokaart, pen.

Stap 1

Ter voorbereiding op deze activiteit schrijf je een kort verhaal met daarin de belangrijkste punten uit je college of presentatie.

Stap 2

Deel aan iedere student een lege bingokaart uit. Bij de downloads hieronder vind je een voorbeeld.  

Stap 3

De studenten vullen op de kaart negen woorden in waarvan zij denken dat die terugkomen in het reflectieverhaal dat straks door jou als docent wordt voorgelezen.

Stap 4

Lees je verhaal voor aan de studenten. Wanneer zij een woord horen dat op hun bingokaart staat, strepen zij het door. Degene die als eerst alle woorden heeft doorgestreept, heeft bingo. 

Stap 5

Bespreek aan het eind waarom deze woorden de belangrijkste waren en geef ook de ruimte aan studenten om ze te laten vertellen waarom zij voor andere woorden hebben gekozen.  

Je vindt hier suggesties voor tools en materialen die je kunt gebruiken bij deze werkvorm. Het is vaak mogelijk om andere tools te gebruiken. Wend je tot het Learning & Innovation team van je faculteit (EUR of EMC) over de beschikbaarheid en het toepassen van online en offline tools.

Offline

Pen en papier of bingokaart uitdelen

Online

Deel de bingokaart via de chat of op Canvas.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen