Executive Program De Betekenis van Rijkdom

Publicaties: artikelen, podcasts en videocolleges
  • Interview: 'Armoede de wereld uit'Op 24 mei 2023 interviewden we Annemarie van Gaal over armoede. Bekijk en beluister het interview en laat je inspireren!

Annemarie van Gaal is spreker bij De Betekenis van Rijkdom
  • Podcast: 'Wat is ware rijkdom?' In deze eerste aflevering van onze eigen podcast uit 2023 gaan we met elkaar in geprek over wat ware rijkdom is en wat een betekenisvol leven is, zowel zakelijk als privé.

Podcast Hart voor Zaken met Natasja Naron
  • Artikel: 'Hoe kunnen veranderingen zorgen voor energiebronnen en werkgeluk?' Dr. Arjan van Dam, Arbeidspsycholoog, belicht diverse vraagstukken over dit thema en maakt in dit artikel de vertaalslag naar de dagelijkste praktijk.

Arjen van Dam is spreker bij Executive Program De Betekenis van Rijkdom
  • Artikel: 'De Betekenis van Rijkdom - een terugblik op het Executive Program'. Benieuwd naar de take-aways van deelnemers aan ons programma? Alumni delen hun inzichten.

Terugblik op Executive Program De Betekenis van Rijkdom
  • Proefcollege: ‘De Betekeniseconomie’. In deze video uit 2021 neemt Kees Klomp ons mee in de diverse manieren waarop we naar de begrippen 'waarde' en 'geld' kunnen kijken. Bekijk het proefcollege en laat je verrassen!

Kees Klom is spreker bij De Betekenis van Rijkdom
  • Artikel: 'De kunst van het geven'. In hoeverre worden we gelukkig van het geven van giften en cadeaus, en hoe verhoudt zich een geldbedrag tot een cadeau? Natasja Naron neemt ons in dit artikel uit 2023 mee in de materie rondom geven, giften en cadeaus.

• Artikel: 'Mechanisch of organisch veranderen, wat kies je?' Veranderinitiatieven worden vaak op een mechanische manier aangepakt. Of dit daadwerkelijk beweging en vernieuwing stimuleert? In dit artikel uit 2021 laat Ronald van der Molen ons zien hoe het zit!

Mechanisch of organisch veranderen? Maak de keuze met Executive Program De Betekenis van Rijkdom!
  • Artikel: 'Hoe zet je voornemens om in daadkrachtige acties?' Hoe komt het dat sommige mooie doelen wel worden behaald en andere niet? Kirsten Rohde, hoogleraar gedragseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, legt het uit in dit artikel uit 2023.

Voornemens omzetten in daden? Met Executive Program De Betekenis van Rijkdom!
  • Artikel: 'Op goed geluk!' Of je geld kunt verdienen aan geluk, en of geld in essentie over geluk gaat, daar zijn recente onderzoeken naar gedaan. In dit artikel neemt Guy van Liemt, bedrijfseconoom, ons onder andere mee in wat we eigenlijk verstaan onder geluk.

Kun je geld verdienen met geluk? Kom erachter in Excutive Program De Betekenis van Rijkdom!
  • Artikel: 'Hoe werkt ons brein?' Het gedrag van klanten wijkt vaak nogal af van wat we verwachten op grond van rationele voorstellingen. Prof. dr. Frans van der Meché zet in dit artikel (2022) uiteen hoe ons brein werkt en wat dit betekent in de praktijk van alledag.

Hoe werkt ons brein? Leer het in Executive Program De Betekenis van Rijkdom!
  • Artikel:  'Lessen van theologen voor economen'. De vakgebieden economie en theologie lijken tegenpolen, maar niets is minder waar, stelt prof. dr. Paul van Geest in dit artikel van Marije Rispens uit 2022.

Paul van Geest is spreker bij Betekenis van Rijkdom
  • Artikel: 'Hoe help je klanten om in beweging te komen?Waarom lopen zoveel veranderpogingen op niks uit, en hoe help je klanten om in beweging te komen? In dit artikel (2022) van Natasja Naron en Ronald van der Molen lees je hoe je klanten helpt keuzes te maken die passen bij wat voor hen belangrijk is in het leven.

• Artikel: 'Onderweg naar meer bevlogenheid'. Met bevlogen medewerkers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten, en Ronald van der Molen laat ons in dit artikel uit 2022 zien hoe dat werkt!

Ronald van der Molen is spreker bij De Betekenis van Rijkdom
  • Podcast: 'Hart voor Zaken'. In deze podcast uit 2022, gepresenteerd door Starlingz, deelt Natasja Naron met ons dat je als bedrijf niet alleen bestaat om geld te verdienen, maar dat je over een missie moet beschikken om bestaansrecht te hebben.

Podcast Hart voor Zaken met Natasja Naron
  • Artikel: 'Betekenisvol werken in de financiële dienstverlening'. In dit artikel (2022) kijkt Willem Vreeswijk samen met drie deelnemers terug op het programma. Welke inspirerende inzichten namen zij mee?

Betekenis van Rijkdom
  • Proefcollege: ‘Hoe werkt ons brein?’. In deze video-opname (2021), een proefcollege van ons programma De Betekenis van Rijkdom, toont Joost van der Leij aan hoe ons brein werkt en hoe we deze kennis kunnen inzetten om onze klanten beter te kunnen helpen.

Joost van der Leij is spreker bij De Betekenis van Rijkdom
  • Artikel: 'Verhelderen of beïnvloeden?'. Het verschil tussen tacting (taalgebruik dat de wereld beschrijft) en manding (taalgebruik dat de wereld verandert) is cruciaal voor modern financieel advies, aldus Joost van der Leij en Natasja Naron in dit artikel uit 2023.

In Executive Program De Betekenis van Rijkdom nemen we je mee in de verschillen tussen verhelderen en beïnvloeden