Education Lab en Studio Officieel geopend

Studenten, docenten en onderzoekers openden vandaag samen met rector magnificus Rutger Engels het nieuwe Education Lab en Studio

Vandaag is het nieuwe Education Lab en Studio in Polak Building officieel geopend. Het lab is het kloppend hart van Community for Learning & Innovation en geeft met verschillende geavanceerde opnamestudio's, werkplekken en een podium ruimte aan studenten, docenten, en onderzoekers om samen te werken aan onderwijsinnovaties op de EUR.

Het Education Lab krijgt verschillende functies. Het gebruik van het lab kan hierdoor naar de behoeften van de community  worden afgestemd:

• Verschillende flexplekken geschikt voor kleinschalig overleg (tot tien personen), voor whiteboard sessies, en didactische trainingen;
  • Een tribune die gebruikt kan worden voor activiteiten tot vijftig personen;
  • Informatieschermen aan de buitenwanden van de opnamestudio, bijvoorbeeld om informatie te tonen over aankomende events;
  • Verschillende informele ontmoetingsplaatsen.

In de studio omgeving:

• Een grote opnamestudio geschikt voor het maken van opnames met en zonder publiek. Bijvoorbeeld het opnemen van kennisclips, het produceren van MOOCS, het opnemen van een kleinschalige talkshow met eventueel live verbindingen, en het uitzenden webcasts.
  • Twee do-it-yourself booths waarin zelfstandig content opgenomen kan worden;
  • Regieruimte;
  • Montageruimte;
  • Visagieruimte.

Lees hier meer over Community for Learning & Innovation hier.