Making Student life easier - An empirical evaluation of the CONNECT mentoring programme

CLI Fellowship van Kim Ouwehand
Kim Ouwehand

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Kim Ouwehand (ESSB) over een empirische evaluatie van het CONNECT mentorprogramma.

Voor onze eerstejaars studenten kunnen moeilijkheden bij de aanpassing aan hun nieuwe leven niet alleen van invloed zijn op hun academisch succes, maar het kan ook leiden tot psychische problemen zoals depressie (Kazmi, 2020). Volgens ons EUR well-being report behoort de Erasmus School of Social and Behavioral Sciences tot de top drie van faculteiten met studenten die het meest last hebben van heimwee, stress en mentale gezondheidsproblemen. Collegiale mentorprogramma's zijn een goede manier om dergelijke problemen aan te pakken (Kachaturoff et al., 2020). Deze programma's komen echter niet alleen ten goede aan de leerlingen, maar ook aan hun mentoren, omdat ze hun zachte vaardigheden zoals communicatie en leiderschap kunnen ontwikkelen. Daarom is het hoofddoel van deze CLI-beurs de evaluatie en verbetering van het CONNECT-programma dat onlangs bij de ESSB is ingevoerd.

Onderzoeker