Housing for International Students

Huisvesting voor internationale studenten
View of rotterdam

Wat fijn dat je de Erasmus Universiteit Rotterdam hebt gekozen als je (volgende) studieplek en we kijken ernaar uit je te verwelkomen op onze campus. Een belangrijk onderdeel van je voorbereidingen op je studie in het buitenland is het regelen van veilige en betaalbare huisvesting, bij voorkeur in de buurt van de universiteit.

In Nederland wordt studentenhuisvesting niet geregeld door de universiteit. Je moet zelf woonruimte regelen. Hoewel de Erasmus Universiteit Rotterdam woonruimte heeft gereserveerd voor ongeveer 25% van de jaarlijks inkomende internationale studenten, zullen de meesten van jullie zelf woonruimte moeten regelen op de particuliere markt.

In dit kader voelen wij ons genoodzaakt je te informeren dat er een aanhoudend dramatisch tekort is aan dergelijke woonruimte in de stad en in de omgeving van Rotterdam. Nederland bevindt zich in een woningcrisis. We raden je daarom sterk aan om op tijd te beginnen met het zoeken naar woonruimte en ervoor te zorgen dat je woonruimte hebt geregeld voordat je naar Nederland afreist.

Je verdient het om het nieuwe academische jaar en je nieuwe avontuur in het buitenland te beginnen zonder de stress van een eventuele dakloosheid. Daarom raden we je aan je studentenhuisvesting te regelen voordat je aankomt in Rotterdam.

We wensen je veel succes met je komende voorbereidingen.

*Voor eerstejaarsstudenten van het Erasmus University College (EUC) en het International Institute of Social Studies (ISS) gelden andere huisvestingsregelingen.

Ga snel naar:

We have reserved accommodations

We have around 1200 reserved rooms

Other accommodation providers

Let us show you where to look for rooms

Signing a housing contract

Beware of the legal aspects & necessities

Furnishing your room

You’ll need a bed or couch at least

Dutch housing terms

Know what the housing-ad says: crash course Dutch

Frequently asked questions

Questions about housing?

Student asking a question at Erasmus

Contact International Office

We zijn hier om je te helpen!

Colleagues of the International Office