NAHSS

Netherlands-Asia Honours Summer School
Students for a summer school

Over de Netherlands-Asia Honours Summer School (NAHSS)

De Netherlands-Asia Honours Summer School (NAHSS)  is in 2012 geïnitieerd door de Universiteit Utrecht, de Universiteit van Delft, McKinsey & Company en AkzoNobel. Tegenwoordig wordt het initiatief ondersteund door alle Nederlandse onderzoeksuniversiteiten, vier Nederlandse ministeries en vele toonaangevende Nederlandse en Aziatische multinationals bedrijven.

De NAHSS richt zich actief op het uitvoeren in het belang van Aziatisch-gerelateerde kennis en ervaringen. Het opleiden en motiveren van studenten, het uitwisselen van kennis, het verbeteren van de relaties tussen Azië en Nederland en het creëren van bewustzijn van het (toekomstige) belang van het continent behoren tot de doelstellingen van het NAHSS.

• Je bent een tweede- of derdejaars bachelorstudent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR)*;
  • Je bent vrij in juli-augustus om het zomerprogramma bij te wonen;
  • Je kunt een B2-niveau van de Engelse taal aantonen (zowel schriftelijk als mondeling);
  • Je hebt affiniteit met China en Zuid-Oost Azië;
  • Je bent ambitieus, sociaal, actief, ruimdenkend en ondernemend;
  • Je bent een uitstekende student en voldoet aan ten minste een van de volgende criteria:
    • Je hebt bovengemiddelde cijfers (> 7.5/10);
    • Je neemt deel aan opvallende buitenschoolse activiteiten.

Tijdens de voorbereidende periode in Nederland verwachten we dat de deelnemers minimaal 5-10 uur per week werken aan projecten en NAHSS-gerelateerde activiteiten. Bovendien zijn alle elementen van het NAHSS-programma in Nederland zonder uitzonderingen verplicht. Tijdens de zomer verwacht NAHSS fulltime commitment van de deelnemers.

* Vierdejaars bachelorstudenten kunnen het NAHSS-programma alleen aanvragen als ze een legitieme reden voor hun studievertraging kunnen onderbouwen.

Van toepassing op:

• Nationaliteit: alle nationaliteiten
  • Deelnemende faculteit: alle faculteiten
  • Studieniveau: Bachelor

Het NAHSS programma omvat:

• een voorbereidend traject in Nederland van maart tot juni (Kick-Off weekend, masterclasses en Take-Off);
  • deelname aan universiteiten in Azië en Nederland;
  • bezoeken aan bedrijven;
  • coaching tijdens de projecten;
  • lid worden van het exclusieve NAHSS netwerk.

Een eigen bijdrage van maximaal € 1250 (aankondiging precieze bedrag op NAHSS website) wordt van je verwacht. Voor deze prijs biedt de NAHSS haar deelnemers de vlucht naar Azië, accommodatie tijdens het gehele zomerprogramma (in Nederland en Azië), evenementen, bedrijfsbezoeken, training, begeleiding tijdens de projecten en toegang tot het exclusieve NAHSS netwerk. Mogelijke bijkomende reiskosten en kosten voor eten en drinken zijn voor eigen rekening.

De aanvraagprocedure voor het NAHSS-programma verschilt per jaar. Bezoek de NAHSS website voor meer informatie over de procedure en de vereiste documenten.

Deadline: deadline gesloten sinds 10 januari 2024.