Impact in de Rotterdamse haven

Van aanpakken van drugssmokkel tot verduurzamen van processen

Binnen Erasmus Universiteit Rotterdam wordt vanuit verschillende invalshoeken onderzoek gedaan naar de haven van Rotterdam. Dit is immers een plek dichtbij huis waar we direct veel impact kunnen hebben. Onze onderzoekers en docenten leveren - regelmatig dankzij bijzondere samenwerkingen met partners in de stad - vanuit diverse expertisegebieden een bijdrage aan een veiligere, schonere en efficientere haven, die bovendien kan zorgen voor economische groei. Als dat geen impact is!

Frictions – a PortCityFutures podcast

Frictions onderzoekt de conflicten die ontstaan waar haven en stad elkaar treffen.

Studio Erasmus: Is de Rotterdamse haven opgewassen tegen drugssmokkel?

Resilient Delta Initiative - samenwerken om problemen op te lossen

Nieuwsoverzicht

Onze experts aan het woord

Paul van de Laar

Paul van de Laar - Historicus

Mensen denken echt dat delen van Rotterdam-Zuid een no-go area zijn. Maar vergeleken met andere wijken in havensteden in Europa of elders, heeft Rotterdam een betere staat van dienst.
Mensen denken echt dat delen van Rotterdam-Zuid een no-go area zijn. Maar vergeleken met andere wijken in havensteden in Europa of elders, heeft Rotterdam een betere staat van dienst.

Hilde Sennema

Hilde Sennema - Historica

Schonere lucht, betere controle van gevaarlijke stoffen, en adequate bescherming tegen zeespiegelstijging: het kan alleen als er duidelijk is wie in de havenstad de baas is.
Schonere lucht, betere controle van gevaarlijke stoffen, en adequate bescherming tegen zeespiegelstijging: het kan alleen als er duidelijk is wie in de havenstad de baas is.

Robby Roks

Robby Roks - Criminoloog

Als gevolg van de goede ligging is Rotterdam uitgegroeid tot een enorme haven en ook dat is in het voordeel van de criminelen.
Als gevolg van de goede ligging is Rotterdam uitgegroeid tot een enorme haven en ook dat is in het voordeel van de criminelen.

Lieselot Bisschop

Lieselot Bisschop - Criminoloog

Soms wordt de boete voor de milieuschade die een bedrijf aanbrengt, gewoon onderdeel van het businessplan.
Soms wordt de boete voor de milieuschade die een bedrijf aanbrengt, gewoon onderdeel van het businessplan.

Victor Bekkers

Victor Bekkers - Bestuurskundige

Hoe kan de haven via technologische innovatie efficiënter?
Hoe kan de haven via technologische innovatie efficiënter?

Rob Zuidwijk

Rob Zuidwijk - Professor of Global Supply Chains and Ports

Wat we nodig hebben, is een reisplanner voor het Europese goederentransport.
Wat we nodig hebben, is een reisplanner voor het Europese goederentransport.

Erasmus Centre for Urban, Port and Transport Economics

Expertise over de haven, logistiek en stedelijke mobiliteit

Ons onderwijs en de (Rotterdamse) haven

  • Maritime & Transport Law

    Master in Maritime & Transport Law: The programme provides you with thorough, in-depth knowledge of the dynamic world of maritime and transport law.
  • Urban, Port and Transport Economics

    Master in Urban, Port & Transport Economics: Focus on the challenges in organising and managing transport, logistics and cities, boosting economic growth.
  • Port Management and Maritime Logistics

    Rotterdam is Europe’s largest port. This minor is an opportunity to learn about maritime economics, port management and container logistics. In this minor you w

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen