zondag 24 okt 2021, 09:00 - 17:00
Doneer nu! Voeg toe aan agenda

Laten we samen een recordbedrag ophalen voor ons goede doel: zoveel mogelijk studiebeurzen voor talentvolle jongeren die over onvoldoende financiële middelen beschikken om te gaan studeren aan Erasmus University Rotterdam!

De Erasmus Charity Run is een speciaal onderdeel van de officiële Marathon Rotterdam, waarin renners meelopen aan de 10,55 kilometer en ook de 42,195 kilometer. Studenten, wetenschappers en medewerkers mogen meelopen in de Erasmus Charity Run van Erasmus Universiteit Rotterdam. Een ervaring om nooit te vergeten, met een goed doel!

De Erasmus Charity Run is een voorbeeld van de wijze waarop de Erasmus Universiteit maatschappelijke impact wil bereiken. Met de Charity Run halen de lopers sponsorgeld op voor studiebeurzen. Hiermee worden kansarme, talentvolle jongeren in staat gesteld om toch academisch onderwijs te volgen.

Rennen voor scholarships

Samen doneren we tijdens deze bijzondere sponsorloop onze tijd en energie om geld in te zamelen voor zo veel mogelijk scholarships. Met de Erasmus Charity Run haalt de Erasmus Universiteit niet alleen geld op, bovendien wordt een beroep gedaan op studenten en medewerkers om een sportief gebaar te maken naar een ander, naar de community. Hiernaast levert een internationale groep studenten ieder jaar een vrijwillige bijdrage aan de organisatie van de Rotterdam Marathon.

De eerste editie van de Erasmus Charity Run werd  gehouden tijdens het 100-jarig bestaan van Erasmus Universiteit Rotterdam.