Ronde tafel discussie met Guido Imbens

'Evidence based beleid in het onderwijs: hoe werkt dat?'
Nobelprijswinnaar Guido Imbens in beeld.
dinsdag 7 nov 2023, 13:00 - 17:00

Kralingenzaal, Excelsior Stadium

Registration Voeg toe aan agenda
Nobelprijswinnaar Guido Imbens in beeld.

Op 7 november 2023, een dag voor de officiële viering van het 110-jarig jubileum van de Erasmus Universiteit Rotterdam, vindt een beleidsmiddag plaats voor onderzoekers en beleidsmakers.

Keynote door Prof. Guido Imbens, winnaar Nobel Prijs Economie 2021

De Nobelprijs in de economische wetenschap is in 2021 toegekend aan Guido Imbens, Josh Angrist en David Card voor het initiëren van een ‘credibility’ revolutie in het empirisch onderzoek. Door hun wetenschappelijke bijdragen en de toenemende beschikbaarheid van gegevens kunnen we steeds beter de effecten van beleid in het onderwijs vaststellen. Een belangrijke vraag is hoe we deze ontwikkeling kunnen inzetten voor het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs en van het beleid?

Op deze beleidsmiddag willen we hierover een gesprek organiseren tussen Nobelprijswinnaar Guido Imbens, vertegenwoordigers uit het onderwijs(beleid) en andere deelnemers.

Ronde Table Evidence based beleid in het onderwijs: hoe werkt dat?'

13.00 – 13.30Welkom/registratie
13.30 – 14.30Keynote Guido Imbens
14.30 – 15.00Koffie/thee
15.00 – 16.00Ronde tafel discussie
16.00 – 17.00Drinks

Deelnemers ronde tafel

• Dinand Webbink (Erasmus School of Economics)

Sprekers

• Guido Imbens (Stanford)
  • Jonneke Bolhaar (ESE/CPB)
  • Marc van der Steeg (Ministerie van OCW)
  • Trudie Schils (Onderwijsraad)
  • Matthijs van den Berg (Inspectie van het Onderwijs)

Registratie

Bijwonen van deze middag is gratis, maar registratie is verplicht:

Fields marked with an * are required

Privacy Statement

Erasmus School of Economics handles your (registration) information confidentially. Your data will only be used for logistical purposes. More information can be found on www.eur.nl/en/ese/disclaimer/privacy-statement.