Stress to Impress | Documentaire en Discussie

Documentaire en Discussie
dinsdag 8 okt 2019, 16:00 - 18:00
Meld je aan! Voeg toe aan agenda

In de documentaire ‘Stress to Impress’ onderzoeken 3 millennials prestatiedruk. Met nagesprek.

Een deadline halen, de beste cijfers halen, vaak naar de sportschool en nog even een perfecte post op Social Media zetten: veel studenten ervaren prestatiedruk.
In de documentaire Stress to Impress onderzoeken millenials Sanne (23), Tom (22) en Alain (25) prestatiedruk in hun generatie. Wat is prestatiedruk eigenlijk en wat zijn de gevolgen hiervan voor jongeren? Waarom streven we allemaal naar perfectie en waarom is dit eigenlijk helemaal niet nodig? In ‘Stress to Impress’ wordt het probleem ‘prestatiedruk’ onder de loep genomen en word je als kijker aan het denken gezet, óók over je eigen gedrag.

Nagesprek met deskundigen en meet up met The Living Room
Na de vertoning volgt een nagesprek onder leiding van de maker van de documentaire Sanne Kooiman en medewerkers van de EUR afdeling Studentbegeleiding.
Na het programma nodigen we uit nader kennis te maken met de studentenorganisaties aangesloten bij The Living Room.
The Living Room is a collaborative effort of student initiatives focused on improving the student wellbeing, sense of community, and health of the EUR community.

Voertaal:

Organisaties:
Georganiseerd door Studium Generale en The Living Room

Stress to impress trailer

Datum: dinsdag 8 oktober 2019
Tijd: 16.00 – 18.00 uur
Locatie: Erasmus Paviljoen
Voertaal: De documentaire is Nederlands gesproken met Engelse ondertiteling. Het nagesprek zal in het Engels plaatsvinden.

Ticket informatie
Toegang: Gratis, reserveren wordt sterk aanbevolen.

Dit event is georganiseerd in het kader van World Mental Health Day 2019 (10 oktober 2019) door Studium Generale en The Living Room.

Meer events in die week? Bekijk de events kalender.