Dinsdag 19 maart: boekpresentatie 'De levende bibliotheek'

Library building
Jonathan van Rijn

Op 19 maart vindt de feestelijke presentatie plaats van de publicatie De levende bibliotheek - verhalen uit de collecties van de Erasmus Universiteitsbibliotheek. Het boek belicht de unieke objecten en verhalen van de Erasmus Universiteitsbibliotheek en het Rotterdamsch Leeskabinet, die laten zien hoe de UB een plek is voor studenten, Rotterdammers, medewerkers en literatuur- en cultuurliefhebbers.

Het boek heeft niet alleen aandacht voor de historische, curieuze objecten die in de magazijnen van de bibliotheek huizen, maar ook voor collecties en verhalen die gerelateerd zijn aan hedendaagse, maatschappelijk relevante onderwerpen, zoals vrouwenemancipatie, koloniale geschiedenis en wereldburgerschap.

Op deze dinsdag vieren we de publicatie vanaf 15.00 uur met een programma waaraan enkele auteurs van het boek een bijdrage leveren, daarna kunnen geïnteresseerden deelnemen aan een rondleiding door de bibliotheek, en is er tijd om te borrelen.

Aanmelden voor dit event

Erasmus Universiteit Rotterdam bestaat 110 jaar. Dit evenement is onderdeel van ons 22e lustrum. Bekijk al onze lustrumevents.