Nationale Economie-Olympiade 2021

De Nationale Economie-Olympiade (NEO) zal op vrijdag 5 maart 2021 plaatsvinden. Getalenteerde studenten kunnen hun excellentie op het vlak van verschillende economische onderwerpen tonen. Dit is een competitie voor bachelor 3 en masterstudenten Economie, met Engels als voertaal van het evenement.

NEO wordt georganiseerd door studievereniging AEclipse en de Koninklijke Vereniging voor de Staathuishoudkunde (KVS), in nauwe samenwerking met Erasmus School of Economics en het tijdschrift Economisch Statistische Berichten (ESB).

Professoren in heel Nederland sturen kennisintensieve vragen in over hun gebied van expertise. Getalenteerde studenten werken in groepen van drie aan de opdrachten, waarbij zij de kans krijgen om hun talent te tonen. De prestigieuze competitie heeft deelnemers vanuit heel Nederland die strijden om de titel 'beste economiestudenten van Nederland' en een geldprijs van €300,-. Ook wordt het winnende team uitgenodigd voor een speciale inhousedag bij Group Economics bij ABN Amro.

Keynote lecture

Deelnemende studenten kunnen ook de aansluitende keynote lecture van Prof. Dr. Rick van der Ploeg bijwonen, econoom en hoogleraar aan Oxford University. Deze lezing zal gaan over het onderwerp "Green Recovery after the Pandemic".

Waar en wanneer kan ik me inschrijven?

Ben jij er klaar voor om de uitdaging aan te gaan? Twijfel dan niet langer, vorm een team en neem deel aan de olympiade! Dit jaar zal de NEO volledig online plaatsvinden op vrijdag 5 maart. Je kunt je nog registreren tot en met 1 maart, 23:59.

Je kan je hier registreren voor de Nationale Economie-Olympiade.