
(external) researcher Erasmus School of History, Culture and Communication Department of Arts & Culture Studies
- Location
- Burg. Oudlaan 50, Rotterdam
- Room
- H07-19
- Telephone
- 0104084281
- bisschopboele@eshcc.eur.nl
More information
‹ Back to overview
Profile
- E.H. Bisschop Boele & W. Brinkman (2019). Muziek is taal en rekenen. Kunstzone, 2019 (1), 52-53.
- E.H. Bisschop Boele (2018). De macht van het woord. Het belang van discoursanalyse in de kunsteducatie. Kunstzone, 2018 (6), 43-45.
- E.H. Bisschop Boele, H.W. Steenbeek, I. Haakma & J.M. Doornenbal (2017). Curious minds: Talentvol gedrag stimuleren in het beeldend onderwijs. Kunstzone, 2017 (3), 42-43.
- E.H. Bisschop Boele (2017). Op onderzoek bij het shantykoor: Een etnografische blik op amateurkunst. In T. IJdens, J.J. Knol, A. Neele & S. Weijsters (Eds.), Zicht op actieve cultuurparticipatie 2016: Thema's en trends in praktijk en beleid (pp. 16-22). Utrecht: LKCA
- E.H. Bisschop Boele & Q.L. van den Hoogen (2018). Community music in cultural policy. In B. Leigh-Bartleet & L. Higgins (Eds.), The Oxford handbook of community music (pp. 344-364). Oxford: Oxford University Press
- E.H. Bisschop Boele (2016). Singing like a sailor: Some theoretical and methodological remarks on studying a Dutch shanty choir. In E.H. Bisschop Boele & C.A. Smilde (Eds.), Lifelong learning in music in Groningen: A liber amicorum for Peter Mak (pp. 29-43). Groningen: Hanzehogeschool Groningen
- E.H. Bisschop Boele (2016). Over het belang van een inclusief muzikaal wereldbeeld. In T. de Baets & A. de Vugt (Eds.), Muziekpedagogiek in beweging: Verdieping of verbreding? (pp. 69-81) Heverlee: Euprint
- E.H. Bisschop Boele & C.A. Smilde (2016). Lifelong learning and healthy ageing: The significance of music as an agent of change. In A. Fricke & T. Hartogh (Eds.), Forschungsfeld Kulturgeragogik: Research in cultural gerontology (Kulturelle Bildung, 52) (pp. 205-220). Muenchen: Kopaed
- C.J.M. van Eijck & E.H. Bisschop Boele (2018). Van de canon en de mug: Een inventarisatie van inzichten rondom de culturele niet-bezoeker. (Extern rapport). Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen [go to publisher's site]
- E.H. Bisschop Boele & J.G. Kruger (2017). Ageless jazz: Jazz in zorgcentra voor ouderen. (Extern rapport). Groningen: Hanzehogeschool Groningen
- E.H. Bisschop Boele (2016). Country report The Netherlands. (Extern rapport, Bulletin of the International Council for Traditional Music, no 130). Zagreb: International Council for Traditional Music ICTM
- E.H. Bisschop Boele & K. de Meer (2018). De wereld van 't Hart. Een case study van de lespraktijk van Johan 't Hart. (Intern rapport). Groningen: Hanzehogeschool Groningen
- E.H. Bisschop Boele (2017). Op zoek naar de betekenis van cultuurparticipatie. Inauguration as endowed professor at the chair 'Meaning of Culture Participation' (2017, oktober 6). Rotterdam/Utrecht: Erasmus Universiteit Rotterdam/LKCA
- C.J.M. van Eijck & E.H. Bisschop Boele (2018, september 20). Van de canon en de mug: Een inventarisatie van inzichten rondom de culturele niet-bezoeker. Proinciehuis Groningen, Speciale lezing + workshop voor provinciale beleidsmakers Groningen.
- C.J.M. van Eijck & E.H. Bisschop Boele (2018, oktober 1). Van de canon en de mug: Een inventarisatie van inzichten rondom de culturele niet-bezoeker. Den Haag, presentatie rapport voor ambtenaren Ministerie OC&W.
- E.H. Bisschop Boele (2017, februari 17). Audience and performer relations: On musicians and audiences. London, UK, Pop and Jazz Platform, AEC, at Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, 17-18/2/2017.
- E.H. Bisschop Boele (2017, februari 18). Leaving the bubble: Final reflections on the meeting of AEC’s Pop and Jazz Platform at Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance. London, UK, Pop and Jazz Platform, AEC, Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance.
- E.H. Bisschop Boele (2016, februari 11). Final reflections on the European Forum on Music Education. Bonn, European Forum on Music Education, Leiden, 2016.
- E.H. Bisschop Boele, J. Michael, J. Brands & C.L.B. Stein (2018, oktober 19). WORM in the Neighbourhood. Leeuwarden, Sharing Arts & Heritage conference.
- E.H. Bisschop Boele (2017, april 24). Keynote. Meaningful music education: Thoughts on idioculturality, subjectification, and the importance of music in schools. Bath, UK, International Conference for Research in Music Education.
- E.H. Bisschop Boele (2017, juli 14). Negotiating the legacy of the sea: Conceptualizations of the maritime past, present and future in the Dutch shanty choir community. Limerick, IR, 44th World Conference of the International Council for Traditional Music ICTM.
- E.H. Bisschop Boele (2016, november 28). Op zoek naar de betekenis van cultuurparticipatie. Utrecht, Onderzoeksconferentie Cultuureducatie en Cultuurparticipatie, LKCA.
- E.H. Bisschop Boele (2017, november 10). Om toch. Groningen, Signing of the local covenant Meer Muziek in de Klas ('More music in the classroom').
- J. Michael & E.H. Bisschop Boele (2019). The Avant-garde Meets the People. How Cultural Hub WORM has become an Experimental Community Center. 14th Conference of the European Sociological Association: Manchester, UK (2019, augustus 22).
- E.H. Bisschop Boele & C.A. Smilde (Ed.). (2016). Lifelong learning in music in Groningen: A liber amicorum for Peter Mak. Groningen: Hanzehogeschool Groningen
- E.H. Bisschop Boele (2017, februari 10). Muziek is ook dansen en luisteren. Trouw
- E.H. Bisschop Boele (2018). Wij van het carnaval en zij van het suikerfeest? (blog). LKCA - Cultureel Kapitaal. (available: 20 Nov 2018).
- E.H. Bisschop Boele (2017). Iktoon? Ikdoe! (blog). LKCA. (available: 25 Jun 2017).
- E.H. Bisschop Boele (2016). ‘Weg met ‘onze’ cultuur!: Maar investeer wel in goed cultuuronderwijs. (blog). LKCA. (available: 28 Sep 2016).
- E.H. Bisschop Boele (2016). Fijn, al die aandacht voor muziekonderwijs: Maar laten we het debat wel wat breder trekken. (blog). LKCA. (available: 26 Jan 2016).
Eth. Research into Culture Participation
- Title
- Eth. Research into Culture Participation
- Year
- 2020
- Year level
- Master, MA-1
Master Thesis Class ACS
- Title
- Master Thesis Class ACS
- Year
- 2020
- Year level
- MA
(external) researcher
- University
- Erasmus University Rotterdam
- School
- Erasmus School of History, Culture and Communication
- Department
- Department of Arts & Culture Studies
- Country
- The Netherlands
- Telephone
- 0104084281