CLI Educational Research Lunch | It takes two: the role of co-regulation in building students’ self-regulated learning skills

Students working in the Education Lab
donderdag 23 sep 2021, 12:00 - 13:00
Education Lab
Voeg toe aan agenda
Léonie Ridderstap

Léonie Ridderstap is Learning & Innovation Consultant bij de ESHCC en onderwijsonderzoeker. Als CLI Fellow onderzoekt Léonie de rol van co-regulering bij het ontwikkelen van zelfregulerende leervaardigheden van studenten.

Effectief studiegedrag is cruciaal voor academisch succes, maar om een zelfregulerend te worden, hebben studenten ondersteuning nodig. Zowel in de klas als tijdens zelfstudie. Het doel van dit onderzoeksproject is om te onderzoeken hoe het studiegedrag van studenten kan worden ondersteund. Het huidige project onderzoekt of co-regulering, door verschillende bronnen van ondersteuning aan te bieden in de leeromgeving, studenten aanmoedigt om zelfregulerende leerlingen te worden. Bevindingen dragen bij aan professionaliseringsactiviteiten van docenten en de ontwikkeling van ontwerp principes voor de effectieve instructieondersteuning van zelfregulerend leren.

Deze lezing is bedoeld voor docenten, studenten, onderzoekers en andere EUR medewerkers.

De Community for Learning & Innovation (CLI) organiseert elke twee maanden een Educational Research Lunch. Tijdens deze gratis sessies vertelt een EUR onderzoeker over zijn/haar onderwijsonderzoek.