#Feel connected: Je thuis voelen bij je opleiding is een voorwaarde voor studiesucces!

dinsdag 21 jan 2020, 09:30 - 15:30
Call
Gesproken taal

De Zilveren Vosch, Utrecht

Meld je aan Voeg toe aan agenda

CLI Fellow dr. Marieke Meeuwisse spreekt tijdens dit event over een inclusieve leeromgeving in het hoger onderwijs en hoe deze te bereiken.

Prestatiedruk leidt bij veel jongeren ook tot eenzaamheid. En dat terwijl sociale betrokkenheid één van de belangrijkste voorspellers van studiesucces is: studenten die zich thuis voelen op hun opleiding presteren beduidend beter dan degenen die dat niet doen. Binding met de student en gemeenschapszin in klas en college zorgen voor betere studieprestaties.

Studierendement en persoonlijke excellentie hebben de afgelopen jaren veel aandacht gekregen in het onderwijs. Inmiddels is duidelijk dat een eenzijdige focus op prestaties ten koste gaat van het welzijn van studenten. Veel van hen hebben last van overmatige studiestress, psychische klachten en zelfs burn-outs.

Hoe realiseer je als onderwijsinstelling deze binding en sociale cohesie en zorg je ervoor dat elke student zich thuis voelt bij opleiding en studie? Juist over dit thema vindt op 21 januari as. de studiedag #Feel Connected plaats in Utrecht.

Kijk voor het volledige programma op de eventsite via 'meld je aan'.