Programmatic assessment in action: The Genomics and the City assignment

Engels
Ruimte
Education Lab
Meld je aan! Voeg toe aan agenda
Logo Genomics in Society

Tijdens de CLI Network Events geniet je van een gratis lunch, terwijl je meer hoort over de interessante innovaties die plaatsvinden op de Erasmus Universiteit. Dit keer vertelt Atze Bergsma je alles over programmatic assessment in actie: The Genomics and the City assignment.

Aan het begin van dit academisch jaar heeft een nieuw Research Master programma, Genomics in Society, zijn deuren geopend voor studenten met verschillende onderwijsachtergronden. Dit masterprogramma wil studenten opleiden tot bruggenbouwers tussen de wetenschappelijke gemeenschap die onderzoek doet naar genomische vraagstukken en maatschappelijke stakeholders. De opdracht Genomics and the City maakt deel uit van dit curriculum. Deze opdracht van 20 EC loopt gedurende het eerste jaar van de master en wordt programmatisch beoordeeld.

Tijdens deze opdracht identificeert een groep studenten een genomics probleem dat speelt in de maatschappij en ontwerpt en implementeert een op maat gemaakte oplossing voor dit probleem, gebruik makend van de design thinking aanpak (zie bijgevoegde figuur). Gedurende de opdracht worden datapunten verzameld en reflecties geschreven door de studenten die de groei van de studenten gedurende de opdracht laten zien. In deze presentatie gaan we dieper in op hoe deze opdracht is ontwikkeld, hoe de studenten worden geëvalueerd en wat de studenten tot nu toe hebben opgeleverd.

Picture of Atze Bergsma

Over de spreker

Atze Bergsma is postdoctoral researcher en eerstejaars coördinator van de nieuwe Research Master Genomics in Society. Hij promoveerde in 2016 op het onderwerp RNA-gemedieerde therapie voor de ziekte van Pompe. Momenteel richt zijn onderzoek zich op de optimalisatie van de opname van deze therapie in skeletspierweefsel. Sinds 2020 is hij betrokken bij het onderwijs als docent gericht op gene-editing / genomic engineering. Verder is Atze betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Genomics in Society Research Master. In het bijzonder is hij coördinator van het vak genomic engineering en de opdracht Genomics and the City, en overziet hij het onderwijsprogramma van het eerste jaar van de master.

Meld je aan!

I am Bevat verplichte velden
Do you have any dietary restrictions? Bevat verplichte velden

Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data you will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Datum: donderdag 12 januari
Tijd: 12:00 - 13:00 (inloop vanaf 11:45)
Locatie: Erasmus Education Lab
Toegang: gratis (inclusief lunch!)

Georganiseerd door de Community for Learning & Innovation