Seminar: Asian Discrimination

vrijdag 6 mrt 2020, 18:30 - 20:00
Gesproken taal
Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Discriminatie is jammer genoeg nog steeds een van de grotere maatschappelijke problemen, ondanks de globalisering en het toenemende internationale karakter in Nederland.

Door de uitbraak van het coronavirus komt discriminatie de laatste tijd nog vaker voor, in het bijzonder tegenover mensen van Aziatische afkomst. De opkomst van sociale media zorgt voor meer bewustwording van discriminatie, maar dit kan zowel positief als negatief zijn.

Tijdens dit seminar over discriminatie hopen wij discriminatie bespreekbaar te maken en studenten erop te wijzen dat ze er niet alleen voor staan. Hiervoor hebben we de vice-voorzitter van Chinees Netwerk Politie en contactpunten van de Erasmus Universiteit Rotterdam uitgenodigd. Zij zullen vertellen wat zij kunnen doen als er discriminatie incidenten voordoen in jouw omgeving. Na deze plenaire sessie is er ruimte voor het delen en bespreken van ervaringen over discriminatie.

Dit evenement vindt plaats op vrijdag 6 maart van 18.30 uur tot 20.00 uur in de Serre van Erasmus Paviljoen, Campus Woudestein, Erasmus Universiteit Rotterdam. Schrijf je (gratis) in!

Daarnaast kun je (anoniem) je eigen ervaringen met discriminatie delen via deze link.

You’re not alone!

Datum: vrijdag 6 maart, 2020