Levis Maina Ndertu geeft een stem aan de LHBT+ beweging

Student in the spotlight

Levis Maina Nderitu was Student in the Spotlight tijdens Opening Academisch Jaar 2018-2019. Hij is oprichter van de Sullivan Reed Society, die zich vooral inzet voor een wereld waarin LGBT+’ers vrij zijn van discriminatie en vervolging en daarnaast gelijke kansen hebben, bijvoorbeeld als het gaat om toegang tot werk, opleiding en onderwijs.

In 2016 lanceerde Sullivan Reed Society in samenwerking met diverse partijen zoals Hivos het initiatief Colorful Workplaces, om inclusieve werkomgevingen voor LGBT+’ers in Kenia te creëren. Dat doen Levis en zijn team door onderzoek uit te voeren en ronde tafelconferenties, trainingen en een jaarlijkse conferentie te organiseren. Sullivan Reed heeft al samengewerkt met tien grote multinationals, de Verenigde Naties en de Nederlandse ambassade in Nairobi.

Levis Maina Nderitu is geselecteerd voor diverse fellowships. In oktober vertegenwoordigt hij de Erasmus Universiteit Rotterdam bij de Clinton Global Initiative University in Chicago.

Student in the spotlight

Door een student tijdens de Opening Academisch Jaar ‘in the spotlight’ te laten staan beloont de Erasmus Universiteit inspirerende initiatieven; bijzondere dingen die studenten doen bij het realiseren van hun ambities en concrete activiteiten met maatschappelijke waarde. Levis Maina Nderitu is door de jury gekozen omdat diversiteit en inclusiviteit belangrijke thema’s zijn voor de EUR. Hij geeft een stem aan de LHBT+-beweging. Uit het initiatief van Levis Maina Nderitu spreekt ambitie en maatschappelijke betrokkenheid. Hij sluit daarmee aan bij de opvatting dat de EUR een universiteit is die middenin de maatschappij staat.