Erasmus Sustainability Days 2024

Campus Woudestein garden on a sunny day.
maandag 13 mei 2024, 11:00 - vrijdag 17 mei 2024, 20:00
Campus Woudestein
Koop een ticket Voeg toe aan agenda

Doe mee aan de Erasmus Sustainability Days (ESD), een dynamische week vol evenementen georganiseerd door de Erasmus Sustainability Hub. De ESD, gepland van 13 tot en met 17 mei 2024, biedt een diversiteit aan activiteiten die gericht zijn op het delen van kennis, het ontwikkelen van vaardigheden en het creëren van netwerkmogelijkheden. Met in totaal 27 evenementen verspreid over de vijf dagen, is er voor iedereen iets wils om aan deel te nemen en van te leren.

Vier teamleden van de Erasmus Sustainability Hub poseren lachend

Wat staat er op je te wachten?

Tijdens het evenement zijn er lezingen, interactieve workshops, boeiende paneldiscussies en meer. Of je nu net aan je reis begint of al een doorgewinterde duurzaamheidsexpert bent, bij de Erasmus Sustainability Days is er voor iedereen iets wils. Deelnemers hebben de flexibiliteit om deel te nemen aan zo veel of zo weinig evenementen als ze willen, afgestemd op hun interesses en de beschikbaarheid.

Van prikkelende discussies tot praktische duurzaamheidsuitdagingen, deze week belooft je passie voor duurzaamheid aan te wakkeren en je te inspireren om een verschil te maken. Noteer deze data in je agenda en sluit je aan voor een onvergetelijke ervaring. Voor gedetailleerde informatie over de evenementen, raadpleeg het programma hieronder.

11.00 - 12.30Openingsceremonie in Q-Gebouw
13.00 - 14.00Nader te bepalen
14.00 - 15.30 Nederlandse arbeidsmarktdiscriminatie voor internationale afgestudeerden, in samenwerking met de RSM SDG Ambassadeurs
14.30 - 17.00 'Sustainable Case Solving' in samenwerking met Guidehouse en STAR
(Alleen voor universiteitsstudenten)
15.30 - 17.00Workshop over Corporate Duurzaamheid in samenwerking met de RSM SDG Ambassadeurs
17.00 - 18.00Lezing over ‘Circular Innovation Collective’ in samenwerking met Metabolic en STAR
18.00 - 18.30Borrel en pubquiz over duurzaamheid in samenwerking met STAR

TimeEvent
11.30 - 14.30Rondetafelgesprek met vertegenwoordigers van The Ocean Cleanup, KPMG, Rabobank, Heineken, Philips, PWC, en nog veel meer!
(Alleen voor universiteitsstudenten)
14.00 - 15.00Workshop over de rechten van sekswerkers, georganiseerd in samenwerking met PIC (Prostitutie Informatie Centrum Amsterdam)
14.00 - 15.00Workshop over 'Sustainable Energy Trading', georganiseerd in samenwerking met COUNT
15.30 - 16.30Workshop over het recht om te demonstreren, in samenwerking met Amnesty International
17.00 - 19.30Vegan Cook-Off, georganiseerd in samenwerking met het Erasmus Foodlab
18.00 - 19.30Paneldiscussie 'On Climate Tech and Carbon Markets with Porthos and Sea02'

TimeEvent
11.00 - 13.00Workshop over duurzaamheidsadvies, in samenwerking met Monitor Deloitte
12.30 - 15.30Carrièrebeurs op Erasmus Plaza
13.30 - 15.30Workshop over decarbonisatie, in samenwerking met EY
16.00 - 18.00Nader te bepalen
18.00 - 20.00Paneldiscussie 'Responsibility on Managing Ocean Pollution with The Ocean Cleanup, BP and an academic expert'

10.30 - 12.30SDG Spel, in samenwerking met het STAR Changemaker Forum
12.30 - 14.00Paneldiscussie over duurzaam reizen, in samenwerking met NS en Transavia
14.15 - 15.15Presentatie over 's werelds eerste drijvende boerderij, gevestigd in Rotterdam
15.30 - 16.30Workshop in samenwerking met het STAR Changemaker Forum
16.30 - 18.00Workshop in samenwerking met het STAR Changemaker Forum
17.30 - 19.00Workshop in samenwerking met het STAR Changemaker Forum

TimeEvent
9.30 - 11.00‘Good Morning’ Rooftop Yoga, in samenwerking met het Erasmus Sportcentrum
12.00 - 14.00Klimaatcafé om te praten over je zorgen met betrekking tot klimaatverandering
14.15 - 15.45Workshop over sociaal ondernemerschap, in samenwerking met het Erasmus Center of Entrepreneurship
15.30 - 18.00EUR Sustainability Summit
16.00 - 19.00Kledingruil in de Erasmus Sustainability Hub
20.00Afsluitingsfeest
Logo van de Erasmus Sustainability Days 2024

Veelgestelde vragen

De Erasmus Sustainability Days zijn voor iedereen met interesse in duurzaamheid. Het maakt niet uit of je studeert of werkt aan de EUR, uit de grotere metropoolregio Rotterdam komt, of besluit om je bij ons aan te sluiten vanuit een andere universiteit binnen Nederland of de EU. Je bent van harte welkom.

Let op: Sommige carrière gerelateerde evenementen zijn alleen voor universiteitsstudenten. Vind meer informatie bij het aanmelden voor evenementen.

Ga naar onze website en koop je ticket. Met dit ticket kun je je inschrijven voor al onze 27 evenementen! Sommige evenementen hebben een beperkte capaciteit. We laten je nadat je je ticket hebt gekocht weten voor welke evenementen je je moet registreren. De registratie hiervoor begint op 22 april.

Natuurlijk! Duurzaamheid een onderwerp dat iedereen aangaat, ongeacht of je een universiteitsstudent bent of niet. Laten we dit evenement zo groot maken als het ooit is geweest!

De Erasmus Sustainability Days worden georganiseerd door de Erasmus Sustainability Hub. Op EUR voelt een groeiend aantal studenten en medewerkers zich verantwoordelijk voor duurzaamheid. De Erasmus Sustainability Hub is opgericht om dit proces van onderaf op een prettige en acceptabele manier te ondersteunen en studenten te inspireren. De Erasmus Sustainability Hub (ESH) is de centrale locatie op de campus die studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam verbindt met academici, organisaties, bedrijven, overheidsprojecten en allerlei soorten praktijken.

Vragen? Neem contact op via management@eshub.nl.