Meet the Professor

donderdag 23 mei 2024, 09:00 - 15:00
Type
Voeg toe aan agenda
Lecture hall with children.

Op 23 mei verzorgt het Wetenschapsknooppunt van onze universiteit Meet the Professor. Tijdens deze dag gaan professoren van de EUR op de fiets de stad in om op diverse basisscholen kinderen te laten kennismaken met het werk en onderzoek van een professor.

Kennismaken met wetenschap

In de weken voorafgaand aan het bezoek van de professor krijgen de kinderen zgn. quests in de klas die hen laten kennismaken met de professor die in hun klas komt. Op deze manier maken de kinderen kennis met wetenschap volgens de principes van onderzoekend leren.

Ontmoeting met een professor

De leerlingen gaan met de professor in gesprek over het vakgebied van de professor. In de voorbereiding hebben de leerlingen genoeg nieuwsgierige vragen voor de professor kunnen bedenken waar zij in deze ontmoeting antwoord op zullen krijgen. De kinderen zullen de professor nog versteld doen staan met hun kennis en kunde!

Wetenschapsknooppunt kinderen Erasmus hoogleraar Kinderen in collegebank die vragen stellen

Het Wetenschapsknooppunt EUR (WK|EUR) organiseert Meet the Professor. De afdeling brengt wetenschap naar de klas door middel van onderzoekend leren. Meer weten over het Wetenschapsknooppunt?

Meer info en aanmelden voor Meet the Professor kan hier!

Erasmus Universiteit Rotterdam bestaat 110 jaar. Dit evenement is onderdeel van ons 22e lustrum. Bekijk al onze lustrumevents.