Studenten Ina Jäntgen en Charlie Sewalt winnen de Lambers Student Excellence Award 2021

winnaars Lambers Student Excellence Award laten trots hun prijs zien

De Lambers Student Excellence award is dit jaar niet aan één, maar twee studenten toegekend. Ina Jäntgen en Charlie Sewalt hebben met hun buitengewone prestaties de prijs, tijdens de Opening van het Academisch Jaar op 6 september, in ontvangst mogen nemen. De prijs bestaat uit een geldbedrag van € 3.500, een ARK-medaille en certificaat van waardering, ondertekend door de rector magnificus en de voorzitter van het Erasmus Trustfonds.

“Ik voel me vereerd deze prijs te winnen”

Beide studenten zijn erg trots op het behalen van de prijs, die ze zien als een unieke bekroning voor het harde werk. Ina Jäntgen, masterstudent Philosophy and Economics aan de Erasmus School of Philosophy, ontving voor haar masterscriptie ‘Facing Asymmetry: Towards a quasi-interventionist, counterfactual theory of causal and non-causal explanation’ een 9.5. In haar scriptie beschrijft ze hoe we het begrip verklaring moeten begrijpen. Hiervoor heeft ze een nieuwe contra feitelijke verklaringstheorie ontwikkeld.

Zorg voorspellen voor traumapatiënten

Charlie Sewalt, masterstudent bij het Centre of Medical Decision Making, onderdeel van de afdeling Public Health, schreef een scriptie genaamd ‘Trauma models to identify major trauma and mortality in the prehospital setting’. Hiervoor deed zij onderzoek naar de mogelijkheid om te voorspellen welke traumapatiënten zorg nodig hebben in een groot traumacentrum en welke patiënten overgebracht kunnen worden naar een kleiner ziekenhuis. Resultaten laten zien dat het erg lastig is om met vitale functies te voorspellen welke patiënten ernstig gewond zijn en dus zorg nodig hebben in een groot traumacentrum. Charlie rondde haar onderzoek af met een mooie 9.

Award gebruiken voor het opdoen van inspiratie voor verder onderzoek

Beide studenten willen de award gebruiken om zich verder te verdiepen en ontwikkelen als onderzoeker. Zo zal Ina in de herfst gaan beginnen met een promotietraject in filosofie aan de Universiteit in Cambridge. “Ik ben van plan enige tijd onderzoek te doen aan andere, wereldwijd toonaangevende instellingen, bijvoorbeeld in de Verenigde Staten en Australië.”. Ook Charlie, die recent begonnen is op de afdeling chirurgie in het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam-Zuid, zal de award gebruiken om zich te laten inspireren op onderzoeksgebied: ”Ik wil graag een research-bezoek brengen aan het grootste traumacentrum van de Verenigde Staten, om in de praktijk te zien hoe de traumazorg daar georganiseerd is en inspiratie op te doen voor mijn verdere onderzoek.”

‘Volg je passie’

Voor de huidige en toekomstige studenten geven Charlie en Ina hetzelfde advies: volg je passie! Hierbij legt Ina uit dat studeren niet altijd even gemakkelijk is, maar dat moeilijkheden tijdens de studie niet uitsluiten dat je in de toekomst succesvol zult zijn. Het is daarom belangrijk om hulp te zoeken in plaats van op te geven.

De Lambers Student Excellence award is een van de prijzen die werd uitgereikt tijdens de Opening Academisch Jaar op maandag 6 september.