SEO-training: zet jouw pagina’s hoger in Google

Ben jij regelmatig bezig met het vindbaar maken van jouw informatie via je webpagina’s? Werk je als (senior)redacteur voor EUR.nl of een andere externe website en wil je leren hoe je nog beter vindbaar bent in Google? Volg dan deze SEO-training (Search Engine Optimisation) en leer hoe je je eigen informatie zoals opleidingen, cursussen, onderzoek nog beter kunt laten vinden door jouw doelgroepen. De training sluit goed aan op de basisopleiding Drupal en contentmanagement bij de EUR, maar kan ook als zelfstandige training gevolgd worden door bijvoorbeeld redacteuren van de Universiteit Delft of Leiden.

Doel & resultaat

Je leert de ins and outs van SEO:

  • Je kunt een keywordanalyse maken
  • Je bent in staat zelf je pagina’s te optimaliseren voor SEO
  • Je leert content te maken die mensen zoeken
  • Je weet hoe je goed een url moet opbouwen en waarom
  • Je hebt geoefend met het verbeteren van de vindbaarheid van je pagina’s

Praktische informatie

Data:

Interesse? Laat het ons weten!

Tijden:Dag 1: 09.30 - 16.30 uur
Dag 2: 09.00 - 12.30 uur
Duur:De training duurt 1,5 dag: na de eerste dag krijg je een huiswerkopdracht mee, die in de terugkomochtend wordt besproken.
Locatie:Online
Kosten:€ 500,- per deelnemer
Financiering:

Wil je gebruik maken van je persoonlijk carrière budget? Zorg dat je je aanvraag op tijd indient bij onze collega’s. Lees hier meer.
 

Mocht je gebruik willen maken van je afdelingsbudget kan je het budgetnummer opvragen bij je leidinggevende
Overig:Voor deze training ontvang je een certificaat bij een deelname van minimaal 80%.

Inleiding

Hoe werkt de zoekmachine? Een korte introductie in de veranderende wereld van Google:

  • Het belang van relevante content
  • Wat werkte vroeger en nu niet meer?
  • Hoe ziet jouw site eruit in de zoekresultaten?
  • Wat kan daar beter aan? We bespreken hier Rich Snippets, Featured Snippet, Knowledge Graph etc.

Drie pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit

We bespreken linkbuilding, URL-opbouw, het belang van goede menu-structuur, backlinks, etc.

Keywordanalyse

Het belangrijkste onderdeel van SEO is een goede woordkeuze. In stappen leer je hoe je de juiste woorden kunt kiezen voor jouw opleiding, cursus, onderzoeksproject, etc. We vragen je vooraf al een onderwerp te kiezen, bij voorkeur iets wat op een bestaande pagina staat. Zo krijg je in de training concrete en direct toepasbare adviezen.

We maken bij de Keywordanalyse gebruik verschillende tools. Je krijgt de werking van de Google Search Console zien maar ook Google Trends en indien gewenst de keywordplanner van Google Adwords.

Pagina’s optimaliseren

Met de gekozen woorden ga je een bestaande pagina optimaliseren voor de zoekmachine. We doen dat na het bekijken van enkele voorbeelden van websites waar de SEO helemaal is doorgevoerd.

We kijken naar de verschillende ranking factors op de pagina, Latent Semantic Index, Keyword density en het gebruik van synoniemen.

Van zoekmachine naar antwoordmachine

In dit deel van de dag gaan we in op SEO 2.0. Welke vragen stellen mensen over jouw onderwerp? En hoe kun je content maken waarin je die vragen beantwoordt? Bijvoorbeeld met blogs, achtergrondartikelen, whitepapers en infographics.

Social media en SEO

Je krijgt inzicht in Quora, Wikipedia, Twitter en andere plekken waar mensen spreken over onderwerpen gerelateerd aan de diensten van de site die je wilt optimaliseren.

Huiswerkopdracht

Je krijgt na dag 1 een huiswerkopdracht mee, die op dag 2 wordt besproken in de les. Zo leer je in de praktijk werken met SEO en heb je direct resultaat.

Analytisch vermogen, schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, klantbetrokkenheid

De training wordt verzorgd door Etienne Donicie van Lectric.

Deze training is ontwikkeld voor medewerkers die regelmatig in de rol van redacteur werken voor externe websites en die hun pagina’s vindbaar willen maken.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen