Blended Learning Qualitative Data Analysis (ESHCC)

  • Aanvrager en projectleider ESHCC: Delia Dumitrica

  • Projectleider CLI: Rachel Ligtvoet (Risbo)

Ontwikkeling van blended modules voor het vak Qualitative Research Methods

Qualitative Research Methods is een verplicht vak voor tweedejaars IBCOM studenten (ongeveer 200 studenten). Het vak is een introductie tot kwalitatieve onderzoeksmethodologie, waarbij het eerste deel van het vak focust op het verzamelen van data en het laatste deel op het ontwikkelen van data-analyseskills. Dit innovatieproject richt zich op het tweede deel van het vak over data-analyse.

Doel

De doelen van dit project zijn: (1) het verbeteren van de kennis van studenten over analysemethoden (inclusief kennis over specifieke tools), (2) het verbeteren van analyseskills en vertrouwen in het analyseproces en (3), de colleges herstructureren zodat het kan focussen op veelvoorkomende misverstanden en verwarringen over het proces van kwalitatieve interpretatie.

Resultaat

Er wordt een serie van zes blended modules gemaakt, een per analysemethode die is aangewezen als belangrijke vorm van kwalitatieve data-analyse in de studie. De resultaten zullen na afronding van het project worden gepubliceerd.